۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

شیوه های ترغیب و دعوت دانش آموزان به نماز تغییر کند

شیوه های ترغیب و دعوت دانش آموزان به نماز تغییر کند

سمنان - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خواستار تغییر شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز شد و گفت: این مهم در سال جدید تحصیلی نیازمند حرکتی انقلابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا جهان صبح پنج شنبه در جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش سمنان با تاکید بر اینکه اقامه نماز با شرایط مطلوب در مدارس، مدیر مبتکر و خلاق می خواهد، افزود: باید شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز را تغییر داده و مدرسه ها را به سمت و سویی ببریم که هدایای معنوی جایگزین درخواست ها و پاداش های ظاهری و مادی شوند.

وی همچنین عنوان کرد: در سال جدید تحصیلی باید سعی کنیم تا با ارائه درست شیوه های دعوت به نماز و همچنین استفاده از نظرات سازنده اولیاء و کارشناسان تخصصی نماز، حرکتی انقلابی را در این عرصه بوجود آورده و خارج از امور کلیشه ای و آماری، جامعه ای نماز خوان را تربیت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه گفت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مجموعا ۹۳ مرکز آموزشی شهرستان سمنان از امام جماعت روحانی بهره مند بوده و در این راستا ۳۵۶ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال در قالب فصل پنج، به عنوان حق القدم به این عزیزان پرداخت شده است.

قاسم شریفی همچنین با اشاره به اینکه در سطح شهرستان سمنان هشت مدرسه امین وجود دارد که با همکاری حوزه علمیه، یک روحانی بصورت تمام وقت در این مراکز مشغول به ارائه خدمت است، اظهار داشت: همچنین سه مرکز هیئت امنایی شهرستان نیز از وجود مشاور مذهبی استفاده می کند که مقرر شده است در سال تحصیلی آینده این عدد با ۲۰۰ درصد رشد به ۱۱ مدرسه امین و ۹ مشاور مذهبی افزایش یابد.

وی عنوان داشت: در سال تحصیلی آینده و بمنظور پرداخت حق القدم روحانیان مدارس در اولین گام مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بصورت تنخواه در اختیار معاونت پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان قرار می گیرد و تا پایان سال در چند نوبت دیگر واریز خواهد شد.

شریفی از اجرای طرح مرجع شناسی و نیز تشویق دانش آموزان مسجدی بعنوان دو طرح دیگر این معاونت در راستای امر گسترش فرهنگ نماز در استان سمنان یاد کرد و گفت: برنامه ریزی ها بگونه ای انجام شده است که در سال تحصیلی آینده تمامی مدارس هیئت امنایی از یک مشاور مذهبی بهره مند شده و دیگر مدارس نیز بصورت ساعتی یا روزانه میزبان حضور روحانیان باشند.

حجت الله یحیائی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز در پایان این جلسه گفت: همچون سال آینده در برنامه ریزی کاری مدارس ۲۰ دقیقه بعنوان زنگ نماز لحاظ شده و سعی بر آن است با کیفیت بخشی به فرآیند اقامه نماز در مدارس شاهد جامعه ای سالم و پویا و در عین حال شاداب و خداجو باشیم.

کد خبر 2897095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha