۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸

با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد؛

گردهمایی انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی برگزار شد

گردهمایی انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی برگزار شد

مشهد- گردهمایی سالانه مسئولان انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی با برپایی آیین قرائت سوگند نامه در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی که صبح امروز با حضور مسئولان انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی برگزار شد بیان کرد: یکی از توفیقات بزرگ انقلاب اسلامی ایران ایجاد نهاد هایی مانند سپاه پاسداران و بسیج بود که نقش بسیار بزرگی در پیشبرد انقلاب اسلامی داشتند.

سید عباس صالحی اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف فعالیت های تربیتی گذشته عدم اجرای کار جمعی و تشکیلاتی بود و احساس مسئولیت، تقسیم کار و انضباط جمعی از مواردی بود که نیاز به احیا داشت که این وظیفه را انجمن های اسلامی بر دوش کشیدند.

وی دانش آموزان نسل اول انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: تاثیر نسل اول دانش آموزی بر فرایند کادر سازی انقلاب اسلامی بسیار زیاد بوده و تک تک دانش آموزان و مخصوصا مسئولین انجمن های اسلامی باید نسبت به وظیفه ای که دارند حساس و فعال باشند.

صالحی عنوان کرد: انجمن های اسلامی دانش آموزی فرصتی برای دوستی هایی به مسیر کمال بودند و این یکی از مهمترین دستاوردهای انجمن های اسلامی بود که می توانست کار جمعی و تشکیلاتی را تقویت کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: اراده بالا و تلاش زیاد برای رسیدن به هدف از جمله ویژگی های انجمن های اسلامی در دهه اول انقلاب اسلامی بود که تاثیر زیادی نیز در آینده کشور نیز داشت.

وی سیاست ورزی را یکی دیگر از خصلت های اعضای انجمن های اسلامی دانست و اضافه کرد: فهم و کنش سیاسی در سنین دانش آموزی در جهان بی نظیر و کم سابقه است در حالی که در نسل اول انقلاب اسلامی سیاست وارد متن زندگی دانش آموزان شده بود.

صالحی افزود: باید سعی داشت تا از سنین نوجوانی علاقه و فهم خود را نسبت به سیاست افزایش دهیم زیرا فعالیت های سیاسی نیاز به پشتوانه و تجربه دارد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ایثار و جهاد در دفاع مقدس و در بین دانش آموزان دست به دست می گشت و شعله جهاد در درون انجمن های اسلامی فعال و پویا بود، اکنون نیز فرصت جهاد به اندازه دوران جبهه و جنگ وجود دارد.

مسئولین انجمن اسلامی در فضای فرهنگی مدارس نقش ویژه ای دارند

همچنین در ادامه این مراسم، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی گفت: گردهمایی مسئولین انجمن های اسلامی هر ساله برگزار می شود و امسال این مراسم مقارن با بزرگداشت شهید علی مهدوی عادلی، تنها مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان که به درجه رفیع شهادت پیوسته برگزار شده است.

سید قاسم حوائجی افزود: بعد از مراسم تحلیف امروز، مسئولیت خطیر اداره و راهبری انجمن اسلامی بر دوش مسئولین انجمن های اسلامی قرار گرفته و در خیر وشر فضای فرهنگی مدرسه شریک هستند.

وی گفت: هماطور که رهبری فرمودند مسئولین انجمن های اسلامی نقش نجات غریق را داشته و نباید اجازه دهند که در فضای امروز مدارس و جامعه کسی غرق و یا حتی متوقف بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، همچنین در این مراسم با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان، جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان از خانواده معظم شهید علی مهدوی عادلی از شهدای اتحادیه خراسان رضوی  تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 2897664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha