۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵

در هفته دولت؛

۳۹ پروژه عمرانی در کرج افتتاح می‌شود

۳۹ پروژه عمرانی در کرج افتتاح می‌شود

کرج - فرماندار کرج گفت: در هفته دولت ۳۹ طرح عمرانی در شهرستان کرج افتتاح خواهد شد.

محمد تقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر به برخی اقدامات در سطح شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: در هفته دولت شاهد افتتاح ۳۹ پروژه عمرانی در شهرستان کرج هستیم که اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان برای بهره برداری از این پروژه ها هزینه شده است که بدون احتساب اعتبارات ملی است.

فرماندار کرج در ادامه به سرانه بهداشتی در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: در شهرستان کرج تعداد سرانه تخت های بیمارستانی از ۴ دهم تخت به یک تخت افزایش پیدا کرده و هم اکنون نیز در بیشتر بیمارستان ها اقدامات عمرانی و تجهیزات پزشکی در حال انجام است تا به استاندارد کشور برسیم.

فرماندار کرج در ادامه گفتگو به بحران کم آبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه طبیعت روی خشکسالی را به ما نشان داده است و در این شرایط کم آبی و بحران خشکسالی، تنها راه تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف است.

ایرانی در ادامه گفت: در بیست سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد مکعب آب از منابع زیرزمینی کشور برداشت شده است که باعث شده امروز در حفر چاه ها، در عمق های بیش از ۲۰۰ متر هم به آب نرسیم.

مدیریت مصرف آب در کشور اجرا شود

وی افزود: استفاده نامناسب از آب در بخش کشاورزی، به خصوص برای تولید محصولاتی که آب زیادی مصرف می کنند موجب شده تا بحران خشکسالی گریبان گیر شود.

وی به کاشت برخی محصولات نظیر هندوانه اشاره کرده و گفت: برای هر کیلو هندوانه یش از ۲۵۰ لیتر آب مصرف می شود که اصلاً توجیه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: باید از خودمان شروع کنیم تا اصلاح الگوی مصرف در همه کشور نهادینه شود باید با مدیریت صحیح در برداشت آب در بخش های کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی از این بحران نجات پیدا کنیم.

فرماندار کرج در پایان اضافه کرد: ما در این تابستان از تمام ظرفیت ها برای حل مشکل آب در شهرستان کرج استفاده کردیم و به هر صورتی بود از بحران عبور کردیم ولی مردم باید رعایت کنند و افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز بدون تامین آب شرایط را دشوار می کند.

کد خبر 2898105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha