۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶

به همت نهاد تبلیغات اسلامی؛

مسابقات قرآنی «تلاوت» و «تسنیم» در خراسان شمالی برگزار شد

مسابقات قرآنی «تلاوت» و «تسنیم» در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم به میزبانی بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خادمی اظهار کرد: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در استان خراسان شمالی به میزبانی بجنورد و در محل دارالقرآن عترت این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان این که مسابقات قرآنی مزبور به همت دارالقرآن الکریم نهاد تبلیغات اسلامی و در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد، افزود: منبع مسابقات بخش شفاهی و بخش مفاهیم این دو مسابقه که به صورت کتبی انجام شد، کتاب «مفاتیح الحیاة» آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی بود.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت همانند سال های گذشته در سه گروه ویژه برادران بالای ۱۶ سال، برادران زیر ۱۶ سال و خواهران برگزار شد، اضافه کرد: این مسابقه در رشته های حفظ ۱۵ جزء پیوسته، حفظ کل و قرائت تحقیق با شرکت قرآن آموزانی از سراسر استان برگزار شد.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی ترغیب قاریان به حفظ آیات قرآن، فهم معانی آیات و ارائه تلاوت‌های زیبا با محوریت القای معنای آیات، ترغیب حافظان به فهم معانی آیات قرآن به شنونده، ایجاد شور قرآنی، اجرای رهنمون های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدبر در آیات قرآن کریم، ترویج و گسترش فرهنگ غنی قرآن و آشنایی اقشار مختلف مردم با مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، زمینه سازی برای حضور قاریان و حافظان به‌ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتی سالم و زمینه‌سازی جهت شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف برگزاری مسابقات سراسری تلاوت ذکر کرد.

وی با بیان این که چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها نیز در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم با محوریت سبک زندگی اسلامی برگزار شد، افزود: چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در سه مرحله، برگزار می شود به این صورت که مرحله اول این مسابقات شامل مسابقات استانی بین کارکنان و خانواد‌ه‌های هر دستگاه است، مرحله دوم نیز شامل مرحله کشوری مسابقات بین کارکنان و خانواده‌های هر دستگاه و در مرحله سوم نیز رقابت میان نفرات برگزیده مجموع ۳۳ دستگاه انجام می شود.

حجت الاسلام خادمی تلاش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه انس بیشتر آحاد مردم با قرآن، ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در سطح کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها، زمینه‌سازی جهت شناسایی، جذب و استفاده از نیروهای قرآنی و ترغیب دستگاه‌های فرهنگی به ایجاد فضای تبلیغی و آموزشی با محوریت قرآن در دستگاه‌های متبوع خود را از جمله اهداف مسابقات بخش تسنیم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در مرحله استانی مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت از بیست و پنجم خرداد تا سی و یکم تیرماه جاری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت به نشانی www.telavat.com صورت ‌گرفت، اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات تسنیم و تلاوت نیز بیست و ششم و بیست و هفتم آذرماه امسال است.

به گفته حجت الاسلام خادمی برگزیدگان مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم، افزون بر دریافت جوایز ارزنده، به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه، اظهار کرد: افزون بر مسابقات قرآنی نظیر تلاوت و تسنیم، نهاد تبلیغات اسلامی در طول سال برنامه های متعدد دیگری نیز در راستای فراگیری قرآن کریم، تربیت نیرو و انس و الفت بیشتر با این کتاب آسمانی و آشنایی با مفاهیم نورانی آن در گروه های هدف مختلف برگزار می کند.

کد خبر 2898750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha