۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶

اختصاص ۲۶۰میلیارد ریال اعتبار به پارک های علم و فناوری

اختصاص ۲۶۰میلیارد ریال اعتبار به پارک های علم و فناوری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم از اختصاص ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار به پارک های علم و فناوری در استان ها خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر خسرو پیری بر ضرورت ایجاد دانشگاه کارآفرین تاکید کرد و گفت: اگر میخواهیم پارک علم و فناوری موفق داشته باشیم باید یک دانشگاه کارآفرین در کنار آن وجود داشته باشد که ظرفیتها، توانمندیها و استعدادها را شناسایی و جذب کند.

وی  اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری نهادهایی هستند که به صورت جامع در همه عرصه‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، نقش پارک‌های علم و فناوری را در توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی دنیا بی‌بدیل دانست و افزود: در دنیا هر جایی که توسعه پیدا نکرده باشند، به سراغ پارکهای علم و فناوری میروند زیرا پارکها در توسعه و رفاه اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی جامعه نقش اثرگذاری دارند.

وی  اساس برنامه پارک‌های علم و فناوری را استفاده از نیروها و سرمایه‌های فکری جامعه خواند و تصریح کرد: دنیای امروز رشد و توسعه خود را مدیون پارکهای علم و فناوری است.

پیری از راهاندازی دفتر دانشگاههای کارآفرین در کشور خبر داد و افزود: پارکهای علم و فناوری برای پیشبرد اهداف و برنامههای خود نیازمند حمایت و پشتیبانی مجموعه‌های دانشگاهی هستند به گونهای که دانشگاهها بخشی از ماموریتهای خود را با این نهاد همراه می‌کنند.

وی همچنین مسئله اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: بخش مهم تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به شرکتهای دانش بنیان است که در راستای تحقق این مهم، رسالت پارکهای علم و فناوری بسیار مهم و اساسی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه متاسفانه هنوز به این باور قلبی نرسیدهایم که توجه به فناوری موجب توسعه و پیشرفت میشود، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ نگاه به فناوری در کشور ضعیف است.

وی از اختصاص ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار به پارک های علم و فناوری در استان ها خبر داد و گفت: مبلغ این اعتبارات متناسب با تعداد طرح های پژوهشی بخش خصوصی تامین می شود.

پیری با تبیین اهمیت برقراری تعامل بین المللی با دیگر دانشگاه‌ها، گفت: در قزاقستان دفتر خدمات فناوری ایجاد شده است، در بحث انتقال تکنولوژی با کشور ایتالیا و در زمینه اجرای طرح هایی مشترک با آفریقای جنوبی همکاری داریم.

کد خبر 2899248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha