۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰

انتقاد جدید برقی‌ها از بی‌پولی؛

ظرفیت تولید برق ایران ۷۴ هزار مگاوات شد

ظرفیت تولید برق ایران ۷۴ هزار مگاوات شد

همزمان با انتقادات جدید وزیر نیرو از کمبود منابع مالی به منظور توسعه صنایع آب و برق، معاون وی از افزایش ظرفیت تولید برق ایران به ۷۴ هزار مگاوات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور وزیر نیرو پست ۴۰۰ کیلوولت فیروزکوه و ۶۸ پروژه شرکت برق منطقه‌ای تهران صبح امروز (یکشنبه) ۹ شهریور ماه به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

حمید چیت چیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح های جدید برقی، با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته با یک عقب ماندگی در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت برق مواجه بودیم، گفت: صنعت برق کشور با وجود کمبودهای مالی در اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها موفق بوده‌اند.

هوشنگ فلاحتیان هم در این مراسم با اعلام اینکه حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک جدید در بخش برق در طول دو سال گذشته تاکنون به جمع مشترکان برق کشور اضافه شده اند، گفت: هم اکنون در مجموع اشتراک برق کشور از مرز ۳۲ میلیون عبور کرده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار و ۴۵۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور احداث شده که مجموع ظرفیت‌های منصوب به ۷۴ هزار مگاوات رسیده است، تصریح کرد: بیش از ۵۱۱ پروژه در کشور در این هفته آغاز خواهد شد و بیش از سه هزار و ۸۷۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

سیدزمان حسینی هم با بیان اینکه پیک بار سال گذشته به بیش از هشت هزار و ۹۶۲ مگاوات رسید که با رشدی معادل ۵.۳۷ درصد نسبت به سال ۹۲ در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۹۳ اتفاق افتاد، تبیین کرد: پیش‌بینی می کنیم پیک بار سال آینده به ۹ هزار و ۵۲۱ مگاوات برسد که با رشدی معادل ۶.۲۴ درصد نسبت به سال ۹۳ اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران جمعیت تهران را ۱۷ میلیون نفر و تعداد مشترکان برق را هشت میلیون و ۳۰ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید نیروگاهی تهران ۱۱ هزار و ۵۷۱ مگاوات است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای سال ۹۵، بیش از ۴۷ پروزه اولویت‌دار در دست داریم که باید نقدینگی آن را به میزان ۳۸۰ میلیارد تومان فراهم کنیم. تا بتوانیم در تابستان ۹۵ از آن بهره‌برداری کنیم، تاکید کرد: خط ۴۰۰ کیلوولت وردآورد-سیاه‌بیشه که حدود ۶۷ کیلومتر مسیر و ۷۳ کیلومتر مدار است، این خط به دلیل شرایط فوق سنگین و صعب العبور بودن یکی از مشکل ترین خطوط بود که در ارتفاع یک هزار و ۸۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ متر اجرایی شد.

وی با اشاره به طرح‌های تولید پراکنده دی‌جی که در حال حاضر ۱۰۰ مگاوات است، خاطرنشان کرد: در بحث طرح‌های تولید پراکنده دی جی ۲۸۰ مگاوات پروژه نیز در دست اجرا است.

کد خبر 2899295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha