۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰

همزمان با هفته دولت؛

۸ پروژه كشاورزی در شهرستان بجنورد به بهره برداری رسید

۸ پروژه كشاورزی در شهرستان بجنورد به بهره برداری رسید

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت هشت پروژه كشاورزی در شهرستان بجنورد به بهره برداری رسید.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بهره برداری از هشت پروژه کشاورزی در شهرستان بجنورد، اظهار کرد: این طرح ها شامل کانال انتقال آب، راه بین مزارع، استخر ذخیره آب، پرورش ماهیان سردابی و گوساله پرواری است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۰ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال اعتبار از محل استانی و همچنین تسهیلات هزینه شده بود و با اجرای آنها برای هزار و ۱۲۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

یوسفی در ادامه با اشاره به بهره برداری ۸۲ پروژه سازمان جهاد کشاورزی همزمان با هفته دولت اضافه کرد: این طرح ها در بخش کشاورزی، دامی، صنعتی، خدماتی، عشایر، منابع طبیعی و ترویج و تحقیقات به بهره برداری رسیده است.

یوسفی اظهار کرد: از مجموع این تعداد ۴۶ مورد مربوط به آب و خاک، ۱۰ مورد در بخش تولیدات دامی و ۱۰ طرح نیز در بخش منابع طبیعی اجرا شده اند.

به گفته وی همچنین ۹ طرح نیز در حوزه عشایر، سه طرح در بخش ترویج و تحقیقات و مابقی نیز در بخش شیلات، صنایع کشاورزی، تولیدات گیاهی و سایر بخش ها افتتاح شدند.

این مسئول میزان سرمایه گذاری در این پروژه ها را ۱۱۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه ها برای دو هزار و ۶۷۷ نفر به صورت مسقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

وی افزود: از مجموع این پروژه ها ۹ پروژه در بجنورد، ۱۶ مورد در جاجرم، ۱۱ مورد در مانه و سملقان، شش مورد در اسفراین، در هر شهرستان راز و جرگلان و فاروج پنج پروژه و در گرمه نیز چهار پروژه اجرا و افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی افزود: با بهره برداری از این طرح ها هفت هزار و ۵۴۴ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

کد خبر 2900323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha