۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹

مدیرکل غله استان قزوین:

سالانه ۵۹ میلیارد تومان یارانه گندم در قزوین پرداخت می شود

سالانه ۵۹ میلیارد تومان یارانه گندم در قزوین پرداخت می شود

قزوین- مدیرکل غله استان قزوین گفت: سالانه بیش از ۵۹ میلیارد تومان یارانه گندم بصورت مستقیم در استان قزوین پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید یعسوب عقیلی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل  شركت غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد، اظهارداشت: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان مطابق نرخ مصوب دولت یک هزار و  ۱۵۵ تومان است که دولت از این مبلغ ۴۹۰ تومان به ازاء هر کیلو یارانه پرداخت می کند.

مدیرکل غله استان قزوین افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۶۴ واحد نانوایی در استان مجوز فعالیت دارند و ۲۳ مرکز نیز در نقاط مختلف استان، عملیات خرید تضمینی گندم با رویکرد جلب رضایتمندی کشاورزان را برعهده دارند.

۷.۲ کیلوگرم سرانه مصرف آرد در قزوین

وی، سرانه مصرف آرد و نان در استان را ۷.۲ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران سرانه مصرف آرد برای هر نفر در کشور هفت کیلوگرم است که این میزان در قزوین ۲ دهم درصد بیشتر از سرانه کشوری است.

آرد و نان نانوایی

پرداخت سالانه ۵۹ میلیارد تومان یارانه نان در قزوین

مدیرکل غله استان قزوین در ادامه از پرداخت ۵۹ میلیارد تومان یارانه بصورت سالانه در بخش گندم، آرد و نان خبر داد و گفت: این حجم سنگین پرداختی برای کمک به قدرت خیرد مردم است لذا باید در مصرف نان صرفه جویی کرد.

وی از اتمام خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و یادآورشد: با توجه به اینکه مصرف سالانه گندم استان ۱۱۲ هزار تن است در حال حاضر ۲۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان قزوينی خريداری و ذخیره شده است که دراین راستا بابرنامه ریزی های صورت گرفته اضافه گندم موجود توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استانها صادر می شود.

افزایش ۳۵ درصدی خرید تضمینی گندم در قزوین

عقیلی ميزان کل خريد تضمینی گندم امسال را ۱۵۴ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص مبلغ خرید تضمینی گندم نیز اظهارداشت: میزان خرید گندم تضمینی امسال در استان ۱۷۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ ۲۶ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان آن هنوز به کشاورزان پرداخت نشده است.

عقیلی گفت: حدود ۷۰ درصد گندم خریداری شده از کشاورزان استان دیم است و کشت گندم در شهرستان آبیک بدلیل آبی بودن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

مديركل شركت غله و خدمات بازرگانی استان قزوين، ببشترین میزان خرید گندم در استان را به ترتیب در قزوین، آبیک، آوج، البرز، تاکستان و بوئین زهرا اعلام کرد.

سیلو قزوین

وی با بیان اینکه همه سیلوهای استان بصورت مکانیزه دارای استانداردهای لازم است یادآورشد: پنج کارخانه تولید آرد با ۱۰ تا ۱۵ سیلو برای ذخیره سازی در استان و همچنین یک سیلو ۸۰ هزار تنی دولتی در تاکستان و یک انبار مکانیزه پنج هزار تنی در محمدآباد وجود دارد که کار نگهداری محصول را انجامک می دهد.

عقیلی اظهارداشت: دو سیلو نیز توسط بخش خصوصی با گنجایش ۳۰ و ۲۰ هزار تن در بویین زهرا و آبیک راه انداتزی شده که خدمات لازم را به استان ارائه می دهد.  

راه اندازی سامانه فروش آرد

مديركل شركت غله و خدمات بازرگانی استان قزوين در ادامه گفت: آرد مورد نياز نانوايان استان قزوين از اين پس از طريق سامانه فروش آرد، توزيع می شود.

وی افزود: سامانه الكترونيكي فروش آرد با عامليت بانک سپه راه اندازی شده است كه این امر حذف و صرفه جویی در هزینه ها و نیز افزایش سرعت در فرآیند خرید و ارائه خدمت به نانوایان در هر مکان را در پی خواهد داشت.

عقیلی با اشاره به اجرای طرح آزاد سازی سهميه آرد در ۲۰ درصد از واحدهای نانوايی استان بیان کرد: از زمان اجرای اين طرح در قزوين شاهد كاهش ميزان فروش آرد با نرخ دولتی و صرفه جويی در مصرف آرد استان بوده ايم.

وی در پایان یادآورشد: با برنامه ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر به مردم، عليرغم كمبود نيرو ساعت کاری تحويل گرفتن گندم را افزایش داده ایم تا شاهد تشکیل صف های طولانی در فصل خرید در استان نباشیم.

کد خبر 2900351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha