۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱

سردار مومنی:

شاخص امنیت عمومی کشور بهبود یافته است/ امنیت لازمه توسعه اجتماعی

شاخص امنیت عمومی کشور بهبود یافته است/ امنیت لازمه توسعه اجتماعی

سمنان - جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در پنج ماهه نخست سالجاری شرایط امنیت عمومی کشور در شاخص های مختلف بهبود یافته است و شاهد کاهش حدود ۱۰ درصدی جرایم در بخش های مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان سمنان در محل این فرماندهی از کشف حدود ۲۴۰ تن انواع مخدر طی سالجاری در کشور خبرداد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ افزایش ۲۰ درصدی نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد از ۲۴۰ تن انواع موادمخدر کشف شده در سال جاری از چهار استان مرزهای شرق و جنوب شرق کشف شدند، تصریح کرد: این امر نشان می دهد اهتمام و مقابله ناجا با قاچاق موادمخدر از نقطه صفر مرزی آغاز می شود.

همراهی و همزبانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی همچنین افزود: ناجا در تلاش است در کنار برقراری امنیت با کمک مردم، احساس آرامش در جامعه افزایش یابد و علاوه بر امنیت عینی، امنیت روانی یا همان آرامش خیال نیز در جامعه تقویت شود.

مومنی با اشاره به شعار همدلی و همزبانی، یادآور شد: امروز تعامل در کشور یک انتخاب نیست، بلکه همراهی و همزبانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ارگانها علاوه بر انجام وظایف تکلیفی خود، باید در هماهنگی و تعامل نیز به هم افزایی برسند.

وی، با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی، پلیس و امنیت مردم محور است، اظهار کرد: پلیس متولی امنیت عمومی در جامعه است و امنیت با کمک مردم محقق می‌شود.

حرکت، قوام و رشد و توسعه هر جامعه‌ای به تحقق امنیت وابسته است

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی از برنامه این نیرو برای گسترش طرح پلیس افتخاری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب پلیس افتخاری با ناجا همکاری دارند و علاوه بر این ۳۷ هزار نفر نیز در مرحله جذب نهایی هستند.

مومنی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای ارتقاء امنیت در اولویت برنامه‌های ناجا است، خاطرنشان کرد: حرکت، قوام و رشد و توسعه هر جامعه‌ای به تحقق امنیت وابسته است.

وی ضمن اینکه تامین امنیت یکی از محوری‌ترین وظایف حاکمیت در قبال شهروندان است،  اظهار داشت: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه در یک منطقه پرالتهاب واقع شده اما از امنیت کامل برخوردار است.

امنیت در جامعه ‌مانند سلامتی برای انسان است

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی امنیت کنونی کشور را حاصل ازجان‌گذشتگی شهدا و رشادت جانبازان دانست و گفت: امنیت یکی از زیرساخت‌های اساسی هر جامعه بوده و حیات و دوام هر جامعه‌ای به امنیت وابسته است.

مومنی با بیان اینکه امنیت در جامعه ‌مانند سلامتی برای انسان است، افزود: انسان برای زنده ماندن به فضا و اکسیژن نیازمند بوده و امنیت نیز برای جامعه همچون اکسیژن برای انسان است.

وی اضافه کرد: امنیت بخشی از توسعه در کنار دیگر بخش‌های توسعه نیست، بلکه فضا و بستری است که مقدمه تمام پیشرفت‌ها در جامعه محسوب می‌شود و تنها در صورت وجود امنیت است که توسعه به وجود می‌آید.

وظایف ماموران نیروی انتظامی در چارچوب رعایت حقوق شهروندی

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه عدالت و پیشرفت تنها در صورت وجود امنیت در جامعه اجرا می‌شود، گفت: امنیت ‌مانند سلامتی هنگامی‌ که در جامعه حکم فرما است، ویژگی‌های خود را بروز نمی‌دهد و تنها وقتی اهمیت امنیت نمایان می‌شود که امنیت در جامعه‌ای وجود نداشته باشد.

مومنی، امنیت در کشور را نعمت بزرگ خداوند و ثمره خون شهیدان دانست و افزود: ایران در منطقه‌ای قرار دارد که در کشورهای پیرامون آن، تحولات بسیاری در حال انجام شدن است؛ اما امنیت در داخل کشور برقرار بوده و این ثمره شهیدانی است که دیروز برای برقراری امنیت رفته‌اند و امروز در کشور شاهد وجود امنیت هستیم.

وی با بیان اینکه تمام اولویتها و وظایف ماموران نیروی انتظامی باید در چارچوب رعایت حقوق شهروندی مردم اجرایی شود، افزود: مساله امنیت نیز باید با رعایت حقوق شهروندی از سوی ماموران ناجا و با رعایت نهایت دقت در برخورد و اخلاق حسنه در دستور کار قرار گیرد.

قوام و دوام هر جامعه ای به امنیت وابسته است

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در مورد رعایت حقوق مردم بسیار سختگیر است، گفت: این نیرو از مساله ای نمی گذرد تا حقوق شهروندی که از اولویتهای نیروی انتظامی است، به درستی محقق شود.

مومنی امنیت را از زیرساخت های اصلی هر جامعه دانست که قوام و دوام هر جامعه ای به آن وابسته است و گفت: امنیت بخشی از توسعه در عرصه های مختلف نیست، بلکه بستری برای پیشرفت است که اگر نباشد هیچ توسعه ای شکل نمی گیرد.

وی ادامه داد: ایران در منطقه ای قرار دارد که اکنون تحولات عمده و ناامنی در کشورهای همسایه بیداد می کند، ولی به برکت خون شهدا امروز امنیت در ایران اسلامی نعمت بزرگی است.

میزان پایین نرخ جرم در استان سمنان

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به میزان پایین نرخ جرم در استان سمنان با توجه به سابقه مذهبی و فرهنگی مردم، افزود: ظرفیت ها و ساختار استان تنها متعلق به مردم ساکن آن نیست و مورد استفاده زائران میلیونی حرم رضوی قرار می گیرد.

مومنی به ارتقای شاخص های امنیتی در استان سمنان در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: کاهش تلفات جاده ای، افزایش کشف سرقت و ... از دستاوردهای مهم نیروی انتظامی این استان بوده که قابل تقدیر است.

کاهش میانگین زمان حضور پلیس در صحنه جرم به زیر ۱۰ دقیقه

فرماندهی پیشین انتظامی استان سمنان نیز دراین مراسم با اشاره به کاهش میانگین زمان حضور پلیس این استان در صحنه جرم به زیر ۱۰ دقیقه،  اظهارداشت: با تلاش و پیگیری‌های همکاران در این مدت میانگین حضور پلیس از ۱۱ دقیقه به کمتر از ۱۰ دقیقه رسید و لذا از نظر این شاخص جایگاه پلیس استان از نیمه پایانی جدول استان‌ها به جزء شش استان نخست کشور ارتقاء یافت.

سردار محمدرضا میرزایی با ارائه گزارش عملکرد چهارساله خود ادامه داد: در این مدت با کاهش حدود ۶۲درصدی تلفات جاده‌ای در استان همراه بوده ایم در حالیکه روند تلفات جاده‌ای در این چند سال همواره روندی نزولی بوده به طوری که میانگین کاهش تلفات جاده‌ای در کشور ظرف چهار سال گذشته ۴۰ درصد بوده و این در حالی است که این رقم در استان ۶۲ درصد بوده است.

وی، با اشاره به خدمات گسترده پلیس فتا در استان سمنان، یادآوری کرد: در این بخش نیز هر ساله شاهد افزایش موفقیت‌ها بودیم به طوری که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی کشفیات جرائم سایبری بودیم، ضمن اینکه ۱۰۰درصد پرونده‌ها کشف و به سرانجام رسیده است.

کاهش ۶۹ درصدی شکایت‌ها از ماموران نیروی انتظامی

فرماندهی پیشین انتظامی استان سمنان از کاهش شکایت‌ها از ماموران نیروی انتظامی در سال‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر کاهش ۶۹ درصدی شکایات از مامورین پلیس، تقدیرها از نیروی انتظامی با افزایش ۱۴۵درصدی روبرو بوده است، ضمن اینکه در پنج ماهه امسال نیز شکایات ۱۱درصد کاهش داشته و تقدیرها نیز هشت درصد رشد داشته است.

میرزایی به اجرای طرح پیمایش ملی سنجش سرمایه اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این طرح مردم استان سمنان، معلمان و پلیس را وظیفه‌شناس ترین اقشار در استان سمنان معرفی کردند که جای بسی افتخار برای سبزپوشان نیروی انتظامی در استان است.

وی همچنین به فعالیت مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی استان سمنان اشاره داشت و افزود: ۶۵ درصد پرونده ها که توسط مددکاری کلانتری ها تشکیل شده منجر به مصالحه شده است.

میرزایی از رضایتمندی ۹۷ درصدی مردم استان سمنان از سامانه ۱۱۰ در پنج ماهه نخست امسال خبرداد.

ارتقاء امنیت اجتماعی یک ضرورت است

فرمانده جدید انتظامی استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های آینده خود در حوزه امنیتی و نظامی اظهار داشت: با توجه به شعار پلیس اجتماعی و امنیت محور برنامه های خود را اجرایی خواهم کرد.

سرهنگ روح الامين قاسمي برقراری نظم و امنیت را مأموریت اصلی نیروی انتظامی برشمرد و اضافه کرد: به آنچه مطالبات مردم است توجه ویژه خواهد شد.

وی ارتقاء امنیت اجتماعی را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: با رعایت حقوق شهروندی ماموریت و وظایف خود را اجرایی خواهم کرد.

وی امنیت را محصول جمعی  دانست وگفت: نیروی انتظامی در تولید، حفظ ونگهداری امنیت مسئولیت ورسالت خطیری را دارد.

در این مراسم با حکم سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، روح‌الامین قاسمی که پیش از این جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران بوده است، به سمت فرماندهی انتظامی استان سمنان معرفی و از خدمات چهار ساله سردار محمدرضا میرزایی فرماندهی انتظامی قبلی استان سمنان تجلیل شد.

کد خبر 2900469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha