۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۴۲

معاون حجتی اعلام کرد؛

ذخایر کالاهای اساسی در یک دهه گذشته بی‌سابقه است

ذخایر کالاهای اساسی در یک دهه گذشته بی‌سابقه است

معاون وزیرجهاد موجودي حال حاضر ذخایر كالاهای اساسی در ۱۰سال گذشته را بي‌سابقه دانست و گفت: موجودي گندم به مراتب بيشتر از ذخاير راهبردي تكليف‌ شده است و بنابراين امسال نيازي به واردات این محصول نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي قنبري واردات گندم و ديگر كالاهاي اساسي را در راستاي تامين امنيت غذايي كشور دانست و تصريح كرد: با توجه به مقدار زياد توليد و خريد تضميني گندم در سال‌جاري و موجودي بالاي ذخاير حال حاضر كشور، ‌نيازي به واردات اين محصول نداریم.

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: شركت بازرگاني دولتي ايران مطابق با شرح وظايف مندرج در اساسنامه خود ماموريت تنظيم بازار از طريق خريد، تدارک و نگهداري؛ فروش و توزيع كالاهاي اساسي و ضروري را انجام مي‌دهد.

وی افزود: اين شركت در مواقعي كه امنيت غذايي مردم از جنبه‌هاي كمي و كيفي با مشكل و كمبودي مواجه شود و نتوان از محل توليدات داخلي اين كمبودها را جبران كرد، ‌ بنابر تكاليف محول‌ شده نسبت به تامين كسري از خارج كشور اقدام مي‌كند.

معاون وزير جهاد كشاورزي درباره وضعيت موجودي كالاهاي اساسي در سال‌جاري تشريح كرد: وضعيت ذخاير راهبردي كالاهاي اساسي در شرايط  مطلوبي از نظر كميت و كيفيت قرار دارد، بطوري‌كه اين ميزان موجودي كالا در ۱۰ سال گذشته بي سابقه بوده است.

وي افزود: اين شركت با فرآوري برخي از كالاها مثل شكر و روغن خام، با توجه به ظرفيت‌هاي توليدي كارخانجات بخش خصوصي، اقداماتي را در زمينه توسعه صادرات غيرنفتي انجام داده است و براي صادرات آرد به كشورهاي منطقه نيز آمادگي كامل دارد.

‌ قنبري تصريح كرد:‌ موجودي گندم به عنوان يكي از كالاهاي استراتژيك، از ابتداي سال جاري تاكنون شرايط مطلوبي دارد و با توجه به كاهش ميانگين مصرف كشور به واسطه‌ آزادسازي ۲۰ درصدي آرد يارانه‌اي و خريد ۸ ميليون تني گندم از كشاورزان، با اطمينان اعلام می‌کنیم كه موجودي حال حاضر گندم كشور به مراتب بيشتر از ذخاير راهبردي تكليف‌ شده جهت مصارف ۶ ماهه است و بنابراين امسال نيازي به واردات گندم نخواهد بود.

کد خبر 2900529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha