۲۴ بهمن ۱۳۸۴، ۱۶:۴۶

با حضور سينماگران ايراني و خارجي برگزار مي‌شود

روز ملي ايران در جشنواره فيلم برلين

روز ملي ايران در جشنواره فيلم برلين

به مناسبت بيست و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب، مراسم روز ملي جمهوري اسلامي ايران در جشنواره فيلم برلين برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، در اين مراسم كه توسط سفارت جمهوري اسلامي ايران در برلين برگزار مي‌شود، مسئولان و دست‌اندركاران سينمايي و سينماگران ايران به همراه سينماگران خارجي و مديران جشنواره‌هاي خارجي حاضر در اين رويداد حضور خواهند داشت.

با توجه به حضور گسترده فيلم‌هاي ايراني در جشنواره و بازار برلين، سينماي ايران گسترده‌ترين و تاثيرگذارترين حضور خود را در اين رويداد معتبر سينمايي تجربه مي‌كند.

فيلم‌هاي ايراني "سفر به هيدالو" و "جايي در دوردست" با تلاش امور بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي در دو سالن نمايش بازار فيلم برلين روي پرده مي‌روند.

امير اسفندياري مدير امور بين‌الملل اين بنياد گفت: "اين دو فيلم در نظرسنجي از ميهمانان خارجي بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر با استقبال رو به رو شدند و همچنين با توجه به محدوديت زماني بين جشنواره فجر و برلين، اين دو فيلم زيرنويس انگليسي هم داشتند. به همين دليل سعي كرديم در بازار فيلم برلين اين آثار نمايش وسيعتري داشته باشند."

وي تصريح كرد: "با توجه به حضور فيلم "سفر به هيدالو" ساخته مجتبي راعي در بخش مسابقه معناگرا و فيلم "جايي در دوردست" ساخته خسرو معصومي در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره فيلم فجر، دو اثر گونه‌هاي متنوع ديگري از سينماي ايرن به شمار مي‌وند و با نمايش اين دو فيلم مخاطبان بازار برلين مي‌توانند علاوه بر ديدن آثار حاضر در جشنواره برلين گونه ديگري از سينماي ايران را نيز تجربه كنند."

کد خبر 290133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha