۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴

روح الله حسینی به مهر گفت:

مدرسه ملی سینما زیرساخت‌های علمی انیمیشن را فراهم می‌آورد

مدرسه ملی سینما زیرساخت‌های علمی انیمیشن را فراهم می‌آورد

رییس مدرسه ملی سینما اعلام کرد این مرکز آموزشی در برنامه خود ورود به مبانی علمی، آموزشی و پژوهشی انیمیشن را درنظر گرفته است.

روح الله حسینی رییس مدرسه ملی سینمای ایران در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی انیمیشن ایران به خبرنگار مهر گفت: در دو حوزه سینمای مستند و انیمیشن باید فعالیت های جدی‌تر و عملی‌تری صورت گیرد و این دو حوزه به ویژه سینمای انیمیشن ایران نیاز به حمایت های جدی تر دارد زیرا غفلت از سینمای انیمیشن پیکره سینمای ایران را در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بحث تولید انیمیشن در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مدنظر است و مقوله آموزش و پژوهش هنر انیمیشن نیز از مهمترین سرفصل های مراکز آموزشی مانند دانشکده های سینما  است.

رییس مدرسه ملی سینمای ایران با اشاره به کار‌گاه‌هایی که طی دو روز گذشته در همایش ملی انیمیشن سینمای ایران برگزار شد، بیان کرد: در این کارگاه‌ها به این موضوع اشاره شد که هنر انیمیشن نیاز به یک مرکز مطالعات عالی دارد که من در همین جا اعلام می‌کنم بخشی از فعالیت های مدرسه ملی سینمای ایران در مسیر تبیین سیاست های پژوهشی و آموزشی کلان در حوزه های مختلف صنعت سینما است.

حسینی تصریح کرد: مدرسه ملی سینما به عنوان مرجع آموزشی و پژوهشی در همه شاخه‌های سینما ورود پیدا می کند و هنر - صنعت انیمیشن نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما وظیفه خود می دانیم که حمایت علمی از انیمیشن ایران را تبیین و اجرایی کنیم.

رییس مدرسه ملی سینمای ایران در پایان صحبت های خود با بیان اینکه همایش ملی انیمیشن در صورت تداوم در برپایی موفق خواهد بود، گفت: برگزاری چنین همایش هایی خوب است و موجب می شود نگاه‌های مختلف در یک مجموعه گرد هم آیند و درباره موضوعات مختلف حوزه انیمیشن صحبت کنند. تاکید می کنم اگر برگزاری این همایش استمرار نداشته باشد و بخواهد با ۷ سال وقفه سومین دوره خود را برگزار کند باید مطمئن باشیم به نتیجه لازم و راهگشا دست پیدا نخواهیم کرد.

کد خبر 2902870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha