۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۱۴

استاندار اصفهان خواستار شد:

تشکیل کارگروه تسهیل برای تعاونی‌های دارای رکود اقتصادی

تشکیل کارگروه تسهیل برای تعاونی‌های دارای رکود اقتصادی

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: لازم است کارگروه تسهیل برای بخش تعاون نیز همانند کارگروه تسهیل واحدهای صنعتی تشکیل شود تا تعاونی های درگیر رکود بتوانند با استفاده از ظرفیت این کارگروه جان دوباره بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان و افتتاح متمرکز ۷۶ طرح تعاونی اصفهان اظهار داشت: موانع تولید، صادرات، سرمایه گذاری از جمله مباحثی است که همواره در شورای گفتگوی استان مطرح است و جلسه این هفته شورا نیز در ارتباط با بخش تعاون بود که راهکارهای مطرح شده به اتاق بازرگانی کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با بخش تعاون افزود: هنوز بخش تعاون در استان اصفهان به جایگاه مدنظر رهبر انقلاب نرسیده است به گونه ای که حتی نیمی از تعاونی های استان در رکود قرار دارند.

استاندار اصفهان به ارائه پیشنهادی برای رفع مشکلات این تعاونی ها پرداخت و ابراز داشت: لازم است کارگروه تسهیل برای بخش تعاون نیز همانند کارگروه تسهیل واحدهای صنعتی تشکیل شود تا تعاونی های درگیر رکود بتوانند با استفاده از ظرفیت این کارگروه جان دوباره بگیرند.

وی با بیان اینکه از ۴۸۵ واحد صنعتی مشکل دار در کارگروه تسهیل هیچ واحدی به بخش تعاون مربوط نیست، تاکید کرد: تحول در تعاونی های کشور نیازمند خلق ایده‌های نوین هستند و ایجاد تحول اساسی در ساختار و عملکرد تعاونی‌هاست.

زرگرپور با تاکید بر ظرفیت های خوب استان اصفهان در زمینه های مختلف گردشگری، صنعتی و علم و فناوری که محورهای توسعه استان قرار گرفته اند، بیان داشت: تعاونی های استان نیز می توانند این محورها را برای پشرفت خود مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه تعاونی های دانش بنیان در رشد اقتصادی استان تاکید کرد: متاسفانه تنها  ۱۴ شرکت دانش بنیان تعاونی در استان داریم که نشانه ضعف تعاونی های استان در استفاده از این ظرفیت مهم در دنیای امروز است.

استاندار اصفهان با اشاره به ۵۰ طرح گردشگری که برای سرمایه گذاری در استان اصفهان توسط اتاق بازرگانی رونمایی شده است، گفت: تعاونی های استان در این بخش به هیچ عنوان ورود نکرده اند که نشان می دهد تعاونی‌ها در بخش گردشگری استان نیز فعال نبوده اند در حالیکه این بخش ظرفیت بسیار خوبی برای فعال سازی تعاونی‌ها دارد.

 

کد خبر 2903005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha