۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد:

کرمانشاه باید به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح شود

کرمانشاه باید به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح شود

کرمانشاه- رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی از تلاش برای معرفی این استان به عنوان قطب کشاورزی خبرداد و بر آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی ظهر شنبه در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین استانی در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، دو چالش عمده کشور را فرسایش آب و خاک دانست و به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از هدررفت منابع خاکی اشاره و بر مدیریت آن تاکید کرد.

وی با تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری، مدیریت منابع خاکی را مهمتر از مدیریت منابع آبی در شرایط فعلی برشمرد و گفت: خاکسازی در کشور ما یک روند کند دارد و هر ۱۰۰ سال یک سانتی متر خاک تولید می شود.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه متوسط بارش در کشور ما یک سوم متوسط بارش دردنیاست، از مدیریت منابع آبی پس از خاک به عنوان یک ضرورت یاد کرد.

وی استان کرمانشاه را یک از استان های مستعد در بخش کشاورزی و قطب کشاورزی کشور دانست و گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در استان و هم چنین سوابق حضورم در بخش های مختلف سازمان از جمله بخش های تحقیقاتی امیدوارم طی دوران خدمتم شاهد تحول چشمگیری در بخش کشاورزی استان باشیم و استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح باشد.

شهبازی با اشاره به وجود نیروهای انسانی مستعد در سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با تکیه بر توان این نیروها و این ظرفیت می توان شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان بود.

وی، رعایت قوانین و مقررات، جذب اعتبارات و درست هزینه کردن آنها، جذب نیروهای کارشناس و بهره گیری از توان  آنها و هم چنین پتانسیل های استان را از جمله برنامه های خود در زمان تصدی گری ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بهبود و افزایش بهره وری بخش کشاورزی، بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری، تلاش برای تکمیل سامانه گرمسیری، توسعه فعالیت های زراعی، کمک به افزایش حاصلخیزی خاک، تولید محصولات سالم و پاک، تغییر الگوی دامداری از  سبک به سنگین به منظور پیشگیری از نابودی منابع طبیعی، استفاده از یافته های تحقیقاتی، تلاش در راستای حراست و احیای جنگل های زاگرس، افزایش راندمان آبیاری و استفاده از انرژی های نوین در بخش کشاورزی را از دیگر برنامه های خود برای ارتقا بخش کشاورزی استان طی دوران مدیریتش عنوان کرد.

کد خبر 2904098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha