افزایش انتقادها از بی تفاوتی کشورهای عربی در مقابل آوارگان سوری

افزایش انتقادها از بی تفاوتی کشورهای عربی در مقابل آوارگان سوری

گروههای حقوق بشر سازمان ملل سکوت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به آوارگان سوری را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، مهاجران سوری در حالی در کشورهای غربی در جستجوی پناهگاه هستند که کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به این مسئله سکوت کرده اند. بر این اساس میلیون ها سوری در کشورهای خارجی آواره شده اند و این درحالی است که تنها تعداد اندکی از آنها توانسته اند مجوز سکونت در کشورهای غربی را کسب کنند.

این در حالی است که کشورهای ثروتمند عربی حاضر به پذیرفتن آوارگان نیستند. گروههای حقوق بشری در بیانیه ای سکوت کشورهای عربی نسبت به آوارگان سوری را محکوم کردند. در این بیانیه اقدام عربستان سعودی و قطر در حمایت از گروههای تروریستی نیز محکوم شده است.

در همین رابطه «سارا لی ویتسون» دبیر اجرایی ناظر حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن محکوم کردن سکوت کشورهای عربی در قبال آوارگان سوری گفت: این کشورها حتی به عنوان کارگر این آوارگان را نمی پذیرند.

وی گفت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به راحتی می توانند آوارگان سوری را در کشورهای کم جمعیت خود پناه دهند. با این حال برخی منابع اماراتی این قضیه را رد می کنند و مدعی اند در سالهای گذشته کمک های بسیاری به آوارگان سوری از سوی این کشورها شده است.

«عبدالخالق عبدالله» استاد دانشگاه امارات می گوید کشورش در طول سه سال گذشته پناهندگی ۱۶۰ هزار آواره سوری را پذیرفته است. این استاد دانشگاه اماراتی همچنین ادعا می کند کشورهای عربی در طول سالهای گذشته کمک های مالی بسیاری به آوارگان سوری اختصاص داده اند. 

گفتنی است طی سال های اخیر درگیری های سوریه و عراق که ناشی از مداخله کشورهای عربی و غربی در مسائل این دو کشور است، به آواره شدن میلیون ها شهروند سوری و عراقی منجر شده است.

کد خبر 2904503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha