۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹

مدیر كل امور استانها و انجمن نهاد كتابخانه های عمومی كشور:

رسیدگی به مشکلات کتابداران یکی از اولویت های نهاد کتابخانه ها است

رسیدگی به مشکلات کتابداران یکی از اولویت های نهاد کتابخانه ها است

بجنورد- مدیركل امور استانها و انجمن نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: رسیدگی به مشکلات کتابداران یکی از اولویت های این نهاد در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل شفاعی، صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری شصت و دومین نشست كتابخوان در خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت وسایل ارتباط جمعی در عصر جدید به منظور افزایش آگاهی، باید كتاب نیز به عنوان مهم ترین ابزار پیشرفت انسان، مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در این راستا نشست های كتابخوان طرح ملی، به منظور افزایش آگاهی و توجه مردم نسبت به كتاب و كتابخوانی برگزار می شود.

شفاعی با اشاره به اینكه این نشست برای سومین بار در خراسان شمالی برگزار شد، گفت: شركت كنندگان در نشست كتابخوان با هدف گسترش فرهنگ كتاب و كتابخوانی در جامعه به معرفی كتاب می پردازند.

این مقام مسئول اجرای طرح كتابخوان در سطح كشور را خوب ارزیابی كرد و اظهار داشت: اجرای طرح مزبور از ضروریات بوده تا فرهنگ كتابخوانی در جامعه به خوبی نهادینه شود.

مدیر كل امور استانها و انجمن نهاد كتابخانه های عمومی كشور همچنین تاكید كرد: به واسطه اینكه كتابخوانی جایگاه ارزشمندی دارد جایگاه كتابداران نیز مورد توجه این نهاد قرار گرفته است.

وی رسیدگی به مشكلات كتابداران را یكی از برنامه های انجمن نهاد كتابخانه های عمومی عنوان كرد و گفت: این انجمن ها در استان ها به ریاست استاندار اداره می شوند از این جهت مسئولین باید شركت در جلسات انجمن ها را جدی بگیرند.

شفاعی با اشاره به تاثیر نقش انجمن ها در گسترش فرهنگ كتابخوانی افزود: در حال حاضر ۹ هزار نفر در انجمن كتابخانه های عمومی عضویت دارند.

این مقام مسئول گفت: كتابخوانی یكی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است و به همین دلیل باید با انجام اقدامات مناسب بهترین خدمات در سطح كتابخانه ها ارائه شود.

شفاعی عنوان كرد: مراجعه كنندگان به كتابخانه های عمومی شایشته دریافت بهترین خدمات هستند و كتابداران نیز در این زمینه به خوبی رسالت خود را انجام می دهند.

مدیركل امور استانها و انجمن نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: توسعه كمی و كیفی خدمات به منظور ترویج و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخوانی یكی از رویكردهای اصلی این نهاد است.

کد خبر 2907831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha