۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۰۹

اولاند برگزاری اجلاس گروه نورماندی را خواستار شد

اولاند برگزاری اجلاس گروه نورماندی را خواستار شد

رئیس جمهوری فرانسه از سران کشورهای آلمان، روسیه و اوکراین خواست تا با هدف بررسی تحولات شرق اوکراین نشستی را در ماه سپتامبر در پاریس برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه امروز به سران کشورهای روسیه، آلمان و اوکراین موسوم به گروه نورماندی پیشنهاد کرد تا نشستی را با هدف بررسی بحران اوکراین در ماه جاری میلادی در پاریس برگزار کنند.

اولاند در این باره اعلام کرد: وزرای امور خارجه ۴ کشور عضو گروه نورماندی می توانند برگزاری این نشست را در روزهای آتی بررسی و اعلام نظر کنند. پیشنهاد می کنم، این نشست پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در پاریس برگزار شود تا در آن تحولات اوکراین مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اواخر این ماه در نیویورک برگزار می شود. «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین شنبه هفته جاری از برقراری مجدد آتش بس در مناطق شرقی این کشور استقبال کرده و گفته بود: این اولین هفته آغاز آتش بس است که در مناطق جنگی تیراندازی رخ نداده و توافق مینسک اجرایی شده است.

توافق مینسک، توافقی است که میان رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین برای پایان دادن به درگیری ها در شرق اوکراین به امضا رسید اما این مناطق کماکان شاهد درگیری های پراکنده است.

مناطق شرقی اوکراین از ابتدای سال میلادی گذشته و پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خواستار جدایی از اوکراین شدند که همین امر منجر به بروز درگیری های خونین در  این مناطق شد. گفتنی است کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین که روسیه بارها آن را رد کرده است، اقدام به تحریم روسیه کرده اند.

کد خبر 2908222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha