۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲

بزرگداشت«مرضیه برومند»در جشنواره تئاتر کودک ونوجوان برگزار می شود

بزرگداشت«مرضیه برومند»در جشنواره تئاتر کودک ونوجوان برگزار می شود

همدان- با تصمیم شورای سیاست‌گذاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بزرگداشت جشنواره به «مرضیه برومند» کارگردان، بازیگر و عروسک‌گردان شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، بنا بر تصمیم شورای سیاست‌گذاری  جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بزرگداشت این جشنواره به «مرضیه برومند» کارگردان، بازیگر و عروسک‌گردان شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون اختصاص یافته است.

مرضیه برومند متولد سال ۱۳۳۰ است و بیشتر با مجموعه «شهر موش‌ها» و «خونه مادربزرگه» برای کودکان و بزرگ‌سالان شناخته‌شده است.

وی علاوه بر فعالیت مستمر درزمینه ساخت فیلم و سریال تلویزیونی به دلیل توجه به هنر تئاتر و بخصوص تئاتر کودک و نوجوان و نیز مشاوره، آموزش و تشویق هنرمندان این عرصه، در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان موردتقدیر قرار خواهد گرفت.

این کارگردان و عروسک‌گردان در طول سال‌ها فعالیت تئاتری، در اجرای نمایش‌های شهر کوچک ما، کدو قلقله زن، الدوز و کلاغ‌ها، یک جفت کفش برای زهرا و... حضورداشته است.

مرضیه برومند سال گذشته دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی بود که با توجه به نمایش‌های عروسکی ویژه کودک و نوجوان این بخش را به شکل جدی موردتوجه قرارداد.

مراسم بزرگداشت این هنرمند در روز اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۴ مهرماه در شهر همدان و با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی ۹ تا ۱۴ مهرماه ۱۳۹۴ در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

کد خبر 2909433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha