۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷

در ادامه سیاست یهودی سازی فلسطین؛

۱۳ هزار منزل فلسطینی در کرانه باختری تخریب می‌شوند

۱۳ هزار  منزل فلسطینی در کرانه باختری تخریب می‌شوند

رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست یهودی سازی سرزمین های فلسطینی مجوز تخریب ۱۳ هزار منزل مسکونی متعلق به فلسطینیان را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کابینه اسرائیل در اقدامی جدید اقدام به صدور بیش از ۱۱ هزار مجوز تخریب منازل فلسطینی کرده که به موجب این مجوزها پیش بینی می شود در مجموع ۱۳ هزار منزل متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری تخریب شوند. 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی با عنوان «در خطر» اعلام کرد این احکام «علاوه بر تهدید خانواده‌ها آن‌ها را در بلاتکلیفی شدید قرار می‌دهد». این نهاد همچنین هشدار داده که تخریب منازل مسکونی فلسطینیان به مواردی همچون بی‌خانمانی آنها و اختلال در زندگی‌شان منجر می‌شود.

تل‌آویو مدعی است این ساختمان‌ها به دلیل نداشتن مجوز ساخت تخریب می‌شوند، اما به گفتۀ فلسطینی‌ ها درخواست‌ها برای مجوز ساخت معمولاً رد می‌شوند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه همچنین با استناد به اطلاعات به دست آمده از مقامات اسرائیلی مربوطه افزود: تل‌آویو بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۴ دستور تخریب بیش از ۱۴۰۰۰ بنای متعلق به فلسطینیان را صادر کرد.

به گزارش سازمان ملل، اسرائیل در ماه اوت تنها در یک هفته دستور تخریب ۶۳ منزل مسکونی و ساختمان را صادر و ۱۳۲ فلسطینی را بی‌خانمان کرد.

ماه گذشته نیز ۳۱ گروه فعال در زمینۀ امدادرسانی و حقوق بشر، اسرائیل را به خاطر تخریب منازل مسکونی فلسطینیانِ ساکن کرانه باختری مورد انتقاد قرار دادند.

این گروه‌ها، از جمله آکسفام و عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مشترک ضمن انتقاد از «افزایش» تخریب خانه‌های فلسطینیان، از سران کشورهای جهان خواستند برای توقف این امر «فوراً» اقدام کنند.

کد خبر 2909544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha