۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰

توافق جدید ایران-عمان درباره سدسازی/ صدور دانش سدسازی به خارج

توافق جدید ایران-عمان درباره سدسازی/ صدور دانش سدسازی به خارج

وزیر نیرو گفت: شرکت‌های ایرانی برای ساخت سدهای مورد نیاز کشور عمان در این کشور فعالیت‌ خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان امروز در حاشیه دیدار با احمدبن محمد الشهی وزیر امور شهرداری ها و منابع آب عمان در جمع خبرنگاران با اشاره به گفتگوهای مثبت صورت گرفته در زمینه نحوه همکاری های مشترک بین ایران و عمان گفت: مقرر شد با تشکیل کمیته تخصصی و فنی، راه های همکاری مشترک با دقت و جزئیات بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته و نحوه همکاری ها نیز مشخص شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه این کمیته برای حضور شرکت های ایرانی در زمینه سدسازی در عمان برنامه ریزی می کند، افزود: بیشتر صحبت های صورت گرفته با طرف عمانی در زمینه مدیریت منابع آب و مطالعات بود.

چیت چیان تصریح کرد: همچنین توافق شد تجربیات طرفین در زمینه منابع آب، مطالعات و قوانین و مقررات با یکدیگر مبادله شود و هر کدام از این تجربیات نهایت بهره برداری را داشته باشند.

وزیر نیرو با اشاره به سابقه حضور موفق شرکت های ایرانی در کشور عمان تاکید کرد: شرکت های ایرانی فعال در زمینه مدیریت منابع آب در عمان بیشتر حضور خواهند یافت و با بررسی پروژه ها و مطالعه نحوه اجرا، قراردادهایی نیز منعقد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه عمان همانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه استفاده گسترده از آب شیرین کن تجربیات خوبی دارد گفت: به لحاظ همانندی شرایط ایران با عمان سعی خواهیم کرد از این تجربیات استفاده کنیم.

همچنین در ادامه «احمدبن محمد الشهی» وزیر امور شهرداری ها و منابع آب عمان نیز با اشاره به مذاکرات خوبی که با وزیر نیرو کشورمان داشته است، گفت: عمان برنامه های زیادی برای همکاری گسترده تر با ایران در زمینه منابع آب دارد.

وی افزود: دنبال استفاده از تجربیات ایران در زمینه احداث سد و خطوط انتقال هستیم و برهمین اساس همکاری های گسترده ای را خواهیم داشت. الشهی تاکید کرد: علاقه مندیم علاوه بر وزارت نیرو ایران، شرکت های بخش خصوصی این کشور بیشتر در عمان فعالیت داشته باشند.

کد خبر 2909632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha