۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷

حجتی اعلام کرد:

پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران تا ۳ روز آینده

پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران تا ۳ روز آینده

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه تا روز گذشته حدود ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، گفت: امسال گندم مورد نیاز نانوایی‌های کشور محل تولیدات داخلی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون حدود ۸ میلیون تن گندم به ارزش ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: تا روز گذشته حدود ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات کشاورزان با کمک دولت، بانک‌ها و سایر دست اندکاران مربوطه پدراخت شد.

وزیر جهادکشاورزی اظهار امیدواری کرد: در دو سه روز آینده حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندم کاران پرداخت شود.

به گفته وی، احتمالا تا پایان هفته جاری بدهی دولت به کشاورزان گندمکار به کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حجتی در پاسخ به پرسشی مبنی دیگری مبنی بر اینکه تکلیف خرید شیر خام به قیمت ۱۴۴۰ تومان به کجا رسید؟ اضافه کرد: این موضوع به ستاد تنظیم بازار واگذار شده و معاونت امور اجرایی ریاست جمهوری و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئول آن هستند، ضمن اینکه قیمت تعیین شده برای شیر خام همان ۱۴۴۰ تومان است و امیدوار هستیم همکاران ما موفق به اجرایی کردن این مصوبه شوند.

وزیر جهادکشاروزی با بیان اینکه سال ۹۲، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد، افزود: سال ۹۳ این عدد به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و در سال‌جاری به ۸ میلیون تن رسیده است.

وی اظهار داشت: میزان گندمی که شرکت بازرگانی دولتی متعهد است به ۷۰ هزار نانوایی در سطح کشور بدهد، بسیار کمتر از این میزان است و بنابراین گندم مورد نیاز نانوایی های کشور در سال جاری تامین شده است.

 

 

 

کد خبر 2909852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha