۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴

اجرای استاد آواز موسیقی ایرانی در حوزه هنری

اجرای استاد آواز موسیقی ایرانی در حوزه هنری

محمود مخدوم مدرس و ردیف دان موسیقی ایرانی در چهارمین ویژه برنامه موسیقی «شب آواز ایرانی» مرکز موسیقی حوزه هنری برنامه ای را اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مخدوم از جمله خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی است که شنبه ۲۸ شهریورماه در چهارمین ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» مرکز موسیقی حوزه هنری، برنامه ای را اجرا می کند. این در حالی است که  در این کنسرت پژوهشی آموزشی، مجید پایدار به عنوان نوازنده تار در کنار محمود مخدوم حضور خواهد داشت.

محمود مخدوم از جمله هنرمندان پیشکسوت حوزه موسیقی است که به واسطه صدای دلنشین پدرش که از روضه خوانان و قاریان مشهور خوزستان بوده، به خوانندگی مشغول می شود. او در دوران نوجوانی با شرکت در مسابقات هنری رامسر در رشته آواز هنری، به موفقیت هایی دست پیدا می کند و بعد از پایان تحصیلات ابتدایی در مقطع دیپلم با فعالیت‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی آشنا می شود.

این هنرمند بعدها در کلاس های آموزشی زنده‌یاد محمود کریمی در هنرستان آزاد موسیقی ملی به فراگیری ردیف آوازی می پردازد و سپس با شرکت در کنکور موسیقی سنتی « آزمون باربد» با سرپرستی هوشنگ ابتهاج به گوشه های دیگر از فنون آوازی ایرانی می پردازد.

مخدوم در همین اثنا بود که به کانون فرهنگی هنری «چاوش» راه یافت و زیر نظر استادانی چون هوشنگ ابتهاج، محمدرضا لطفی، نصرالله ناصح پور و حسین علیزاده به غنی کردن اطلاعات موسیقایی خود اقدام کرد. این در حالی است که اجرای برنامه های مختلف هنری در ایران و خارج از کشور و همکاری با شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی، از جمله فعالیت‌های مخدوم در عرصه موسیقی است.

ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» برنامه‌ای تحلیلی و آموزشی است که به اهتمام مركز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری به صورت ماهانه در آخرین شنبه هر ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 2909968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha