۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۰۴

خانه سینما از وزیر کار تقدیر کرد/ اختصاص یک زمین به صنوف

خانه سینما از وزیر کار تقدیر کرد/ اختصاص یک زمین به صنوف

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پاس همراهی و همدلی با سینماگران از سوی هیات مدیره خانه سینما مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته ۱۷ شهریور ماه و در جشنی که خانه سینما برای تجلیل از ۴ سینماگر گرفته بود از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به پاس همراهی و همدلی با سینماگران قدردانی شد.

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما درباره دلایل تجلیل از همراهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هفدهمین جشن خانه سینما از یک شهروند تجلیل می کنیم که از جنوب تهران آمده و مثل همه ما با انقلاب و دفاع مقدس همراه بوده و تا امروز پیش آمده و طی دو سال گذشته با سینمای ایران همدل بوده است.

وی یادآور شد: اگر از لفظ شهروند استفاده می کنم به خاطر این است که نمی خواهم از پست و مقام علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنم زیرا او را انسانی می‌دانم که برای خود مسئولیت اجتماعی بالایی قائل است و از اینکه همراه سینماگران است خوشحال هستیم.

در ادامه این مراسم کامران ملکی عضو هیات مدیره خانه سینما که اجرای مراسم را نیز به عهده داشت از اعضای هیات مدیره خانه سینما، ابراهیم مختاری، آتیلا پسیانی، محمدرضا موئینی و شادمهر راستین خواست که برای تقدیر از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی صحنه آیند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از دریافت لوح تقدیر هفدهمین جشن سینمای ایران گفت: قلب دولت یازدهم در بخش های مختلف برای فرهنگ این سرزمین می تپد و در کمال فروتنی می گویم بسیاری از کارها را نمی توانیم انجام دهیم. هنر سینما دوره های مختلف را پشت سر گذاشته است و در طول همه این سال ها هیچ هنر -و صنعتی جایگزین سینما نشده است. من هنوز دیالوگ فرامرز قریبیان با بهروز وثوق در فیلم «قیصر» را به یاد دارم و همچنان از یادآوری آن لذت می برم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من هیچ نسلی بدون قهرمان ذهنی نیست و سینما در شکل دادن قهرمان ذهنی نسل های مختلف نقش بسیاری داشته است و فکر می کنم جامعه ایران از طریق سینما می تواند بسیاری از مسائل را با موفقیت پشت سر بگذارد. نسل امروز ایران نیاز به امید دارد که سینمای ایران می تواند و باید در آثار خود حرف از امید بزند. دولتمردان ما نیاز دارند که با مردم حرف بزنند و حتی من توسعه را به مثابه شادی در جامعه می دانم و معتقدم که سینمای ایران می تواند با آثاری که می سازد این توسعه و یا به عبارتی شادی را به مردم برگرداند.

ربیعی تصریح کرد: من بین سینمای منتقد و آنچه سیاه نمایی نامیده می شود تفاوت قائل هستم. به نظر من سینمای ایران، سینمای میانجی است که باید جامعه را تربیت کند و مطمئن هستم با آثار خوبی که در سینمای ایران ساخته می شود می توان روح امید، احترام و اعتماد را به جامعه برگرداند. نکته دیگر اینکه جامعه ما به انواع فیلم در سینما نیازمند است و من حتی فیلم‌های منتقد را هم لازم می‌دانم. همچنین امیدوارم سینماگران بتوانند آرزوی نسل های مختلف را در فیلم های سینمایی تصویر کنند. همانگونه که آرزوی نسل من در عرصه سینما و با فیلم هایی که ساخته می شد، ترسیم و تصویر شد.

در ادامه مراسم تقدیر از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزارت تعاون روی صحنه آمد و نوید واگذاری زمینی به خانه سینما را داد که به گفته کامران ملکی، این زمین محل استقرار همه اصناف سینمای ایران خواهد بود و به زودی ساختمان جدیدی برای خانه سینما ساخته می‌شود.

کد خبر 2911282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha