۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳

سن خط دفاعی سرخ ها بالاست؛

پرسپولیس و نقایصی که آزارش می‌دهد/ فاکتوری که سرخپوشان ندارند!

پرسپولیس و نقایصی که آزارش می‌دهد/ فاکتوری که سرخپوشان ندارند!

پرسپولیس در بازی‌های اخیرش نشان داده است که از نظر تهاجمی تیم خوبی است و اگر کمی تجربه به عناصر هجومی این تیم تزریق شود می‌تواند در بازی‌های آتی نتایج خوبی بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در فصل اخیر با وجود ارائه بازی‌های قابل قبول، نتوانسته از نظر کسب نتیجه موفق عمل کند و در حال حاضر با کسب سه شکست، یک پیروزی و یک تساوی و با 4 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ برتر و تنها بالاتر از تیم‌های نفت و فولاد قرار دارد. 

البته جایگاه پرسپولیس در جدول رده‌بندی نشانگر این مساله نیست که این تیم عملکرد مثبتی ندارد. بلکه پرسپولیس با وجود ارائه بازی‌های قابل قبول نتوانسته نتایج خوبی بگیرد. البته اگر نگاهی به بازی‌های اخیر سرخ‌پوشان داشته باشیم، این مساله کاملا واضح است که این تیم در فاز هجومی خوب عمل می‌کند و با برنامه به سمت دروازه‌حریفان حرکت می‌کند. اما به دلیل اینکه این تیم در فاز هجومی بازیکن چندان با تجربه‌ای ندارد، با مشکل مواجه می‌شود.

یکی از علت‌های اصلی اینکه پرسپولیس تا الان نتوانسته نتایج خوبی کسب کند، عدم هماهنگی لازم میان مدافعان و دروازه‌بان این تیم است. مساله‌ای که موجب شد تا سرمربی کروات پرسپولیس بار‌ها به ترکیب مدافعان میانی تیمش دست بزند. مدافعان تیم فوتبال پرسپولیس هنگامی که مقابل خط حمله تندی برخورد می‌کنند، به مشکل برمی‌خورند. چهار مدافع میانی سرخ‌ها روی هم رفته بیش از 130 سال سن دارند و در کنار این‌ها باید نفرات تند و تیزی قرار داشته باشند. اما مدافعان کناری تیم هم وقتی نفوذ می‌کنند روی حملات حریف جا می‌مانند. مساله‌ای که بار‌ها باعث گل خوردن پرسپولیس شده است. پرسپولیس در حال حاضر با خوردن ده گل در پنج مسابقه بدترین خط دفاع لیگ را دارا است.

البته برانکوایوانکویچ امیدوار بود که با بازگشت مکانی دیگر این تیم به مشکل برنخواهد خورد. اما مکانی در بازی برابر ذوب‌آهن هم با خروج بی موقع از دروازه روی دریافت گل تیمش بی تقصیر نبود. اما با این حال به نظر می‌رسد رفته رفته این هماهنگی در حال شکل‌گیری است.

مساله دیگری که در بازی‌های پرسپولیس شاهد آن بودیم این بود که سرمربی سرخ‌پوشان روی چند بازیکن تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده است. ابتدا رامین رضاییان است که در بازی‌های اخیر بیش از آن که نقش یک مدافع را داشته باشد، بیشتر در کار‌های هجومی تیمش شرکت کرده است. کمال کامیابی‌نیا نیز بعد از پیوستن به پرسپولیس در  تمام بازی‌های پرسپولیس در مرکز زمین نقش موثری را ایفا کرده‌است. 

همچنین سرمربی سرخ‌ها روی نفوذها از جناحین حساب ویژه‌ای روی کاپیتان تیمش یعنی هادی نوروزی و امید عالیشاه باز کرده است تا این دو برای دو جوانی که نوک پیکان حمله پرسپولیس حضور دارند، موقعیت سازی کنند. البته سرمربی پرسپولیس تا الان به فرشاد احمدزاده‌ هم فرصت زیادی داده است اما این بازیکن جوان تا الان نتوانسته تاثیر چندانی در روند حرکتی تیم داشته باشد. جوان دیگر خط میانی پرسپولیس میلاد کمندانی است. جوانی که برانکو برای فصل جدید نگاه ویژه‌ای روی او دارد و در بازی‌های اخیر او را به عنوان جایگزین به زمین فرستاده است. اما این جوان توانسته در همان دقایقی هم که در زمین حضور دارد، تاثیرش را بگذارد.

تیم امسال پرسپولیس با وجود اینکه با به ثمر رساندن 8 گل بعد از سپاهان بهترین خط حمله لیگ را دارد، اما هنوز این تیم موقعیت‌های زیادی را هدر می‌دهد. دلیل این موضوع هم به نظر می‌رسد که سن کم مهاجمان این تیم باشد. زیرا اگر در فاز هجومی چند بازیکن با تجربه نیز به کمک بازیکن‌های جوان تیم بیایند، مطمئنا سرخ‌پوشان عملکرد بهتری خواهند داشت.

مساله دیگر این است که نفرات هجومی پرسپولیس به علت وضعیت بدنی نمی‌توانند در نبرد‌ با مدافعان حریفان به ویژه‌ نبردهای هوایی چندان موفق عمل کنند. زیرا پرسپولیس در فاز هجومی از بازیکنان تکنیکی برخوردار است و گل‌هایی هم که به ثمر رسانده روی زمین بوده است. اما با این حال سرخ‌پوشان باز هم حرکت از جناحین و سانتر به روی دروازه را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.البته سرمربی سرخپوشان با جذب جری بنگسون سعی دارد این نقطه ضعف را نیز برطرف کند.

مهدی طارمی در حال حاضر با به ثمر رساندن چهار گل و گرفتن دو پنالتی نقش ویژه‌ای در فاز تهاجمی پرسپولیس داشته است.

کد خبر 2911739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha