۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱

آیت الله علوی گرگانی:

وزارت ارشاد ارتباط خود با مراجع و علما را افزایش دهد

وزارت ارشاد ارتباط خود با مراجع و علما را افزایش دهد

قم - یکی از مراجع تقلید گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابط بین مردم و حوزه‌‌های علمیه است از همین رو باید این وزارتخانه در قم مستقر باشد تا در کنار مرجعیت و روحانیت فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد به تشریح اهمیت ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع و علمای دینی پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسائل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از قم به دیگر استان‌ها منتقل شود، گفت: فعالیت‌های این وزارتخانه گسترده بوده و تنها برای یک قوم و نهاد خاصی نیست.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابط بین مردم و حوزه‌‌های علمیه است از همین رو باید این وزارتخانه در استان قم باشد تا در کنار مرجعیت و روحانیت فعالیت کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد قم باید سعی در برقراری ارتباط بیشتر با حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید داشته باشد و خواسته‌های آنان را گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای یک جایگاه ویژه در جامعه است، گفت: این وزارتخانه در جامعه دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید سعی کند با تولیدات خوب در عرصه‌های مختلف به رشد فرهنگ دینی مردم کمک کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ما از وزارت ارشاد می‌خواهیم مراجع را به عنوان سنگر خود قرار دهد تا هیچ‌گاه خطری از سوی دشمن آنها را تهدید نکند و هرکاری که می‌کند بگوید به دستور مراجع معظم تقلید انجام دادیم.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان وزارت ارشاد گفت: تلاش آنها در بخش قرآن و معارف دینی بسیار قابل توجه است و لازم است این امر بیشتر مورد توجه آنان قرا گیرد و مسائلی که برای جامعه مسئله ساز می‌شود را قبل از ارائه به مردم به طور کامل هماهنگ و بررسی کنند.

کد خبر 2911904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha