۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۰۰

معاون بازسازی و مسکن روستایی کشور:

450 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی شد

450 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی شد

زنجان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۴۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده که تا پایان سال ۹۵ آمار مقاوم‌سازی واحدهای روستایی به ۷۰ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله مهدیان عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح واحدهای مسکونی بنیاد مسکن در استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در کشور حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد از جمعیت کشور در آن ساکن هستند.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس سرشماری سال ۸۵ و ۸۷ بیش از ۸۰ درصد واحدهای روستایی کشور آسیب پذیر شناخته شد و بیشترین خسارت‌ها هم در روستاها اتفاق افتاد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: از سال ۸۴ دولت طرح بازسازی را از ابتدای برنامه توسعه در دستور کار قرار داد که در این راستا سالیانه ۲۰ هزار واحد مسکن بهسازی می شود و در این راستا دولت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به روستاییان اعطا می کند.

مهدیان تاکید کرد: تاکنون برای ارائه تسهیلات بانکی به بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مسکونی عقد قرار داده شده که از این تعداد ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده و به روستاییان واگذار شده است .

وی افزود: درمجموع برای این میزان واحد یعنی ۴۵۰ هزار واحد و در دست اجرا، ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک اعطا شده و معادل این رقم را خود مردم هزینه کرده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس سرشماری ۸۰ درصد واحدهای روستایی آسیب‌پذیر بودند امروز این آمار به ۶۰ درصد رسیده و ۴۰ درصد واحد های مسکونی مقاوم سازی شده است.

مهدیان افزود: تا پایان سال ۹۵ نیز ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور مقاوم سازی خواهد شد که میزان مقاوم سازی واحدهای روستایی به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بانک ها همکاری خوبی را با اجرای طرح هادی داشتند افزود: بانک‌ها همکاری خوبی داشته و مردم هم پای کار هستند و در این راستا بانک‌ها ۱۵ میلیون تومان وام با کار مزد ۵ درصد را به روستاییان پرداخت می‌کنند که در گذشته این رقم از 5 میلیون تجاوز نمی کرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه کل اعتبار سال ۹۳ برای بهسازی ۳ هزار میلیارد تومان بوده است ادامه داد: خوشبختانه مشارکت روستاییان در اجرای بهسازی و مقاوم سازی بسیار مطلوب است و در این میان روستاییان خود اجرا کننده طرح‌ها هستند و ما نظارت لازم را به وسیله مهندسین ناظر و مشاور داریم.

وی  ادامه داد: برای هر طرح یک مهندس ناظر وجود دارد و در کشور ۱۵ هزار مهندس و تکنسین در قالب سازمان نظام  فنی روستایی ضمن آموزش و دریافت پروانه فعالیت در قالب یک هزار و ۴۰۰ دفتر فنی در روستاها اقدامات می کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: در همه استان‌ها مشاور مادر و مهندس ناظر وجود دارد و ساز و کار خوبی تعریف شده است.

مهدیان افزود: خانه‌هایی که به دلیل زلزله آسیب دیده بودند بازسازی و یا از نو ساخته شدند که تعداد ۳۵۰ هزار واحد آسیب دیده ناشی از زلزله نوسازی شده است.

 

 

 

کد خبر 2912026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha