۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۰

مقیمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

توافق وزارت کشور با شورای نگهبان درباره صندوق‌های رأی شفاف

توافق وزارت کشور با شورای نگهبان درباره صندوق‌های رأی شفاف

معاون سیاسی وزیر کشور، از توافق این وزارتخانه با شورای نگهبان برای بکارگیری صندوق‌های اخذ رای شفاف در انتخابات آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم برادر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا با شورای نگهبان در مورد صندوق های رای به توافق رسیده اید، اظهار داشت: در این مورد با شورا به توافق رسیده‌ایم که هم صندوق‌ها شفاف باشد و در عین حال آراء نیز خوانده نشود.

وی در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات ادامه داد: هنوز به مرحله ای که بتوانیم در این مورد اظهارنظر کنیم نرسیده‌ایم.

مقیمی با اشاره به فعالیت های جبهه «یکتا» نیز تصریح کرد: حزبی به نام یکتا نداریم و فعالیت سیاسی اگر در قالب حزب نباشد، اشکالی ندارد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه احزاب می‌توانند مردم را به مشارکت حداکثری ترغیب کنند، خاطرنشان کرد: این امر به خود احزاب بستگی دارد که تا چه حد فعالیت داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید «آیا فرماندارهایی را که با دولت همسو نیستند عوض خواهید کرد؟»، اظهار داشت: هر فرمانداری که وظایف خود را انجام دهد باقی خواهد ماندو اگر هر فرمانداری همسو با دولت نباشد حتما عوض خواهد شد.

مقیمی با اشاره به تشکیل ستاد قضایی پیشگیری از جرایم در انتخابات افزود: دستگاه قضایی برای پیشگیری از جرایم می تواند فعالیت پیشگیرانه داشته باشد و کار ستاد قوه قضائیه نیز در همین راستا است.

معاون وزیر کشور در خصوص سرانجام بررسی مجوز حزب اتحاد ملت ایران گفت: در اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، وضعیت حزب اتحاد ملت بررسی خواهد شد.

کد خبر 2913806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha