۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲

سفر به شهر مارمولک‌ها با «محیط زیست برای همه»

سفر به شهر مارمولک‌ها با «محیط زیست برای همه»

سری دوم مجموعه مستند «محیط زیست برای همه» به مناطق جغرافیایی خاص ایران سفر کرد.

صفا چاووشی تهیه کننده مجموعه مستند «محیط زیست برای همه» به خبرنگار مهر گفت: در سری دوم این برنامه که از چهارشنبه گذشته پخش روزانه آن از شبکه مستند آغاز شده است مسایل مربوط به آلودگی هوا، خاک، آب، شناسایی حیات وحش، کوه ها، مراتع، سواحل شنی و شناسایی انواع خزندگان با نگاهی نکته‌بینانه و دقیق مورد توجه قرار گرفته اند.

وی افزود: از ابتدای تولید این مستند، کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست همراه این برنامه بودند و ما از تحقیقات، دانش و اطلاعاتشان به صورت گزارش از زبان سعید داننده به عنوان راوی مستند استفاده کردیم. در سری دوم ۶۰ برنامه داریم که هر روز حتی روزهای تعطیل ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

چاووشی گفت: با دریافت بازخوردهای پیامکی مثبت در سری اول این بار تلاش کردیم مناطق جغرافیایی خیلی خاص را به تصویر بیاوریم. به طور مثال قسمتی با عنوان شهر مارمولک ها داریم که با نگاهی همه جانبه شرایط زیست و پیرامون این موجودات را بررسی کردیم. انقراض پرنده‌ای مثل زاغ بور یا شناسایی انواع لاک پشت ها و طول عمرشان هم از جمله موضوعات جدید ما در قسمت‌های آینده هستند.

وی ادامه داد: در مجموع برای تولید این مستند به مدت دو سال و نیم به ۳۰ استان سفر کردیم تا هر چه را که درباره شرایط زیست محیطی کشورمان باید بدانیم ارائه دهیم. از معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سپاسگزارم که با حمایت شان شرایط تولید و پخش این برنامه را فراهم کردند.

کد خبر 2914472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha