۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران:

رشد و توسعه علمی چشم طمع دشمنان را از کشور دور می کند

رشد و توسعه علمی چشم طمع دشمنان را از کشور دور می کند

قرچک- مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: آنچه چشم طمع دشمنان از کشور را دور می کند، رشد و توسعه علمی است و باید به این امر توجه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه حجت الاسلام سید صالح یاسینی در مراسم افتتاح حوزه علمیه خواهران شهرستان قرچک با تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: تأسیس حوزه علمیه خواهران در قرچک منشأ برکات ارزشمندی خواهد بود زیرا با تربیت انسان های عالم، ارزش های اسلامی و دینی گسترش پیدا خواهد کرد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با اشاره به اهمیت علم آموزی از دیدگاه اسلام افزود: در قرآن کریم و در روایات ائمه معصومین به اهمیت علم آموزی به تفصیل پرداخته شده به طوری که خداوند فرموده که علم نور است و کسانی که علم دارند با کسانی که علم ندارند، مساوی نیستند.

وی ادامه داد: امروز در جامعه ای که زندگی می کنیم، وقتی صحبت از علم می کنیم بیشتر به علم مادی و دنیایی اشاره می شود و زمانی که صحبت از دانشمندان می شود، ذهن ها به علوم رایج جامعه نظیر ریاضیات و فیزیک می رود.

یاسینی اضافه کرد: آنچه گاهی مورد غفلت قرار می گیرد، علم دین است که به فهم حقایق قرآنی کمک کرده و موجب نجات وایجاد آرامش برای انسان و جامعه می شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به ضرورت گسترش علم آموزی گفت: آنچه چشم طمع دشمنان از کشور را دور می کند، رشد و توسعه علمی است و باید به این امر توجه کرد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران یادآور شد: یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه به علم و گسترش دانش علمی کشور در حوزه های گوناگون بود، موضوعی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مورد غفلت قرار می گرفت.

همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، مراسم افتتاح مدرسه علمیه معصومیه شهرستان قرچک با حضور حجت الاسلام سید صالح یاسینی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران، سید حسین نقوی حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه و مسعود مرسل پور فرماندار قرچک برگزار شد.

کد خبر 2915203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha