۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۲۹

با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد تومانی؛

بنیاد برکت به یاری دانش آموزان بلوچ آمد/ساخت ۳۷ مدرسه

بنیاد برکت به یاری دانش آموزان بلوچ آمد/ساخت ۳۷ مدرسه

مديركل نوسازی مدارس استان سيستان و بلوچستان از مشاركت بنياد بركت در ۸۲ پروژه آموزشی استان خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر، عليرضا راشكی گفت: تا كنون ۳۷ مدرسه با مشاركت اين بنياد به بهره برداري رسيده كه ۵ مدرسه هم فردا افتتاح می شود و قرار است تا ساخت ۳۰ مدرسه هم در ماههاي آينده در استان آغاز شود.

وی با اشاره به افتتاح پنج مدرسه و ۳۳ كلاس درس در اين استان از سوي بنياد گفت:تا کنون در مجموع ۴۲ پروژه آموزشي در قالب ۱۶۸ كلاس درس در استان به بهره برداري رسيده كه مشاركت بنياد بركت در آن هفت ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان بوده است. همچنين اين بنياد ۱۰ پروژه در قالب ۳۹ كلاس درس با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان در دست اجرا دارد.

راشکی با اشاره به مشاركت يك ميليارد و ۷۳۲ ميليون توماني بنياد بركت براي افتتاح پنج مدرسه با ۳۳ كلاس درس كه فردا افتتاح مي شود، گفت: در مجموع اين بنياد در ساخت ۵۲ مدرسه با ۲۰۷ كلاس درس مشاركت داشته و ۱۱ ميليارد و ۶۴۸ ميليون تومان هزينه كرده است.

وي با تاكيد بر اينكه با توجه به محروميت استان، بنياد بركت پروژه هاي خوبي را آغاز كرده كه اميدواريم در آينده با همت مسئولين شاهد كاهش اين محروميت باشيم، افزود: ما مشكلات و محروميت را به اطلاع مسئولين بنياد بركت رسانده ايم و آنها قول داده اند  در ساخت ۳۰ مدرسه ديگر در استان مشاركت كنند .

مديركل نوسازي مدارس استان سيستان و بلوچيستان از تحصيل ۵۶۰ هزار دانش آموز با ۲۳ هزار كلاس درس در اين استان خبر داد و گفت: شرايط تحصيلي دانش آموزان در استان خوب نيست، چرا كه به ازاي هر دانش آموز ۰۱/۳ متر مربع فضاي آموزشي داريم در حالي كه متوسط اين فضا در كشور ۷/۴ متر مربع است و در استان يزد كه بالاترين فضاي آموزشي را براي هر دانش آموز دارد، ۸/۸ متر مربع است.

راشكي با تاكيد بر اينكه استان سيستان بلوچيستان از نظر فضاي آموزشي در  آخرين رده قرار دارد، گفت: ما در استان به ۸۰۰ هزار متر مربع فضاي آموزشي نياز داريم   كه با روند فعلي حدود ۱۰ سال اين كار طول خواهد كشيد اما اميدواريم با همت و تلاش مسئولين بنياد بركت اين زمان كاهش يافته و فاصله زياد فضاي آموزشي ما با استان مطلوب هم كاهش يابد.

وي با بيان اينكه بنياد بركت اين توانايي را دارد تا در اسرع وقت مدارس مورد نياز استان را تامين كند، تصريح كرد: برخي از مدارس استان گلي و خشتي هستند كه بايد هر چه سريعتر نوسازي شوند.

مديركل نوسازي مدارس استان سيستان و بلوچيستان با اشاره به اينكه مدارس كپري در استان از سال ۱۳۸۶ به بعد ديگر وجود ندارد، افزود: البته بر حسب ضرورت وشرایط اقلیمی و به دليل جابجايي ها، ۵۰ تا ۶۰ كلاس كپري در سطح استان به طور موقت داير مي شود.

راشكي با تقدير و تشكر از مسئولين ستاد اجرايی فرمان امام راحل و مسئولين بنياد بركت گفت: بنياد در اين استان كارنامه موفقي دارد و ما  در همين زمينه از مقام معظم رهبري، سپاسگزاریم و اميدواريم خدمات اين عزيزان در همه مناطق محروم ادامه داشته باشيم.

کد خبر 2915541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha