۱۵ مهر ۱۳۸۲، ۱۲:۴۷

روزشمار دفاع مقدس

روزشمار دفاع مقدس

گروه دفاع مقدس خبر گزاري مهر : تصويب قطعنامه 588، حمله به نفت كش هنگ كنگي حامل نفت ايران و گزارش سپاه از فعاليت جاسوسي منافقين از مهمترين وقايع فردا -شانزدهم مهر - در طول دوران دفاع مقدس است .

1359/7/16

حملات همه جانبه دشمن در خرمشهر و پيشروي در چند محور

شليك خمسه خمسه به سمت آبادان و ايجاد خسارات فراوان

حمله موشكي و هوايي مجدد دشمن به شهر دزفول

حمله هوايي دو ميگ به شركت نفت تنگ فني در پل دختر

حمله هوايي نيروهاي خودي به كركوك و عماره و بازيان و وارد آوردن خسارات فراوان به موسسات اقتصادي و صنعتي

راديو بي بي سي ادعا كرد : ده فروند هليكوپتر ارتش ايران منهدم شده است . البته اين خبر بعد ازانتشار تكذيب شد .

حمله نيروي هوايي به انبارهاي مهمات درشمال غرب دزفول و بمباران پادگان رضائيه و انهدام پل آهني جاده دزفول - ملاوي

راديو مونت كارلو : يكي از روز نامه هاي اسپانيا نوشت : ايران از امروز شروع به استفاده از هواپيماهاي F-14 در حمله عليه عراق نموده است . ايران 77 فروند از اين هواپيماي جنگي بسيار مدرن در اختيار دارد .

كيانوري دبير كل حزب توده : ما خاتمه جنگ را به اين شرط  مي پذيريم كه عراق به سرحدات اوليه خود برگردد و اگر با حرف بر نگردد او رابا يك تو سري محكم به سرحدات اوليه خودش بر مي گردانيم .

كارتر : چنانچه جنگ ايران و عراق توسعه يابد ، كشورهاي متحد آمريكا در خليج فارس بايد جانب عراق را گرفته و از كمك مادي و معنوي به آن دريغ نكنند .

سخنگوي وزارت خارجه شوروي گزارش راديو تهران را مبني بر پيشنهاد كمك تسليحاتي مسكو به تهران  تكذيب كرد و آن را دروغ خواند .

خبر گزاري فرانسه : خبرگزاري تاس : هدف آمريكا آن طور كه ادعا مي كند پاسداري از راههاي نفتي منطقه نيست بلكه به دست گرفتن چاههاي نفت خاور ميانه و خاور نزديك است .

راديو اسرائيل : باتوجه به ناتواني نيروهاي ايراني و ضعف قواي عراق در جنگ، چاره اي نيست جز اين كه كنترل خليج فارس و حوزه هاي نفتي خاور ميانه را آمريكا راسا برعهده بگيرد .

1363/7/16

حمله عراق باموشك اگزوسه به نفت كش 254 هزار تني هنگ كنگي با نام " ورلد نايت " در 65 كيلومتري جنوب جزيره خارك

حساسيت دشمن به منطقه ميمك و اعلام آماده باش از بمو تا دهلران و مهران ، تجسس نيروهاي هوايي دشمن در پيرانشهر ، گشت زني ناوچه هاي عراقي در خور عبدالله

گزارش تصميم سران دمكر ات و كومه له و طالباني براي تشكيل ستاد مشترك و تصرف منطقه اورامان با استفاده از عوامل نفوذي

تشديد روند صدور تسليحات توسط برزيل ، آرژانتين و شيلي كه با بحران انباشت بدهي رو برو هستند .

در گيريهاي پراكنده و ايذايي گروههاي محارب با حمايت و همكاري عراق در كردستان و آذر بايجان از جمله در شهرهاي سقز، تكاب ، اروميه و مهاباد و همچنين انسداد جاده باينگان در استان باختران

گزارش قرارگاه حمزه به قرارگاه خاتم الانبياء: اخيرا دولت تركيه اقدام به تحركات نظامي در مناطق مرزي مثل سلماس و ماكو نموده است .ارتش اين كشور در تمام مرز به حال آماده باش در آمده و همچنين تيپ زرهي شهر بايزيد نيز آماده انجام عمليات است .

بمباران شيميايي سومار توسط عراق

1365/7/16

فعاليتهاي مهندسي دشمن در محور طلائيه ، جفيرو جزيره مجنون و بازديد فرماندهان نظامي بلند پايه عراق از برجهاي ديده باني منطقه عماره

حمله هواپيماهاي عراقي به يك روستا در حوالي دوكان

فرمانده سپاه سوم عراق : ايران به طور جدي تجهيز نشده اما اين طور تبليغ مي كند كه در آينده نزديك حمله خواهد كرد ؛ ما براي مقابله آمادگي كامل داريم .

شوراي امنيت پس از سه روز بحث ، قطعنامه 588 را تصويب كرد . در اين قطعنامه از ايران و عراق خواسته شده است تا قطعنامه 582 را اجرا كنند . اين در خواست فقط در سطح توصيه مي باشد .

نماينده دائمي ايران در سازمان ملل متحد : شوراي امنيت يك بار ديگر مورد سوء استفاده قرار گرفت . ما طالب صلح هستيم اما نه با صدام .

وزير خارجه عراق : مااز اتفاق نظر شوراي امنيت شادمان هستيم .

مدير كل وزارت خارجه آمريكا ( مورفي ) : ارجحيت هاي سياسي آمريكا؛ تامين عبور آزاد نفت از خليج فارس ؛ مهار كردن نفوذ شوروي و جلوگيري از گسترش راديكاليزم اسلامي است . دوستان ما در منطقه بايد بتوانند از خود و منافعشان دفاع كنند .ما كوشيده ايم شمشير و سپري را كه نياز دارند در اختيارشان بگذاريم .

گزارش سپاه پاسداران از فعاليتهاي جاسوسي سازمان منافقين  به نفع عراق

حزب توده از مردم خواست تا از اعزام فرزندانشان به جبهه هاي جنگ جلوگيري و تظاهرات ضد جنگ بر پا كنند .همچنين اين حزب از كارگران خواست تا كارخانه ها را با اعتصاب خود تعطيل نمايند .

جمعي از دانشجويان در اعتراض به همكاري پليس آلمان با ضد انقلاب در حمله به غرفه ايران در نمايشگاه بين المللي كتاب در فرانكفورت در مقابل سفارت آلمان تجمع كردند .

 

 

کد خبر 29161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha