۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۸

هشدار برلین به کشورهایی که مهاجران را نمی پذیرند/کاهش کمک ها

هشدار برلین به کشورهایی که مهاجران را نمی پذیرند/کاهش کمک ها

همزمان با بسته شدن مرز مجارستان – صربستان به روی سیل پناهجویان، دولت برلین هشدار داد که اتحادیه اروپا را برای کاهش کمک مالی کشورهای خاطی تحت فشار قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، سرپیچی برخی از کشورهای اروپای شرقی از ایفای نقش در طرح اسکان ۱۲۰ هزار پناهجویی که از بحران های خاورمیانه می گریزند، آلمان را به عنوان برترین اقتصاد قاره اروپا به فکر تهدید و استفاده از ابزار فشار مالی انداخت.

در همین راستا، «توماس دمزیر» وزیر کشور آلمان امروز سه شنبه اعلام کرد: تا اینجا مذاکرات به نحوی پیش رفته که هیچ تنبیهی برای کشورهایی که حاضر به مشارکت نیستند، در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل باید درباره راه های اعمال فشار بیشتر بر این قبیل کشورها که اغلب کمک های مالی زیادی از اتحادیه اروپا دریافت می کنند، صحبت کنیم.

«ژان کلود یونکر» رئیس شورای اروپا نیز ضمن موافقت با این اظهار نظر، کاهش کمک های مالی اتحادیه اروپا به کشورهایی را خواستار شد که حاضر به پذیرش سهم خود در حل بحران مهاجرت نیستند.

اظهار نظرهای اخیر پس از آن ایراد شد که گذرگاه های مرزی مجارستان و صربستان به روی پناهجویان بسته شد حال آنکه دیروز دوشنبه ۹۳۸۰ پناهجو موفق به عبور از همین خطوط مرزی شدند.  

امروز سه شنبه، ۲۲ پناهجو از جمله چهار کودک در آب های بین المللی حد فاصل ترکیه تا یونان جان خود را از دست دادند. در همین حال مقامات ترکیه می گویند ۲۰۵ سرنشین یک قایق چوبی را از خطر غرق شدن نجات داده اند.

کد خبر 2916222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha