۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۰۳

همزمان با برگزاری گرامیداشت روز جهانی صلح؛

دومین جشنواره « دریای دوستی کاسپین » در رشت برگزار می شود

دومین جشنواره « دریای دوستی کاسپین » در رشت برگزار می شود

رشت – همزمان با روز جهانی صلح و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اختتامیه دومین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «کاسپین دریای دوستی» در رشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر امور بین الملل و روابط عمومی شهرداری رشت در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره که روز چهارشنبه برگزار شد اظهار کرد: اختتامیه جشنواره «کاسپین؛ دریای دوستی» گرامیداشت روز جهانی صلح با همکاری انجمن سینمای جوان استان گیلان، شهرداری رشت و دفتر همکاری های یونسکو- ایران و با هدف انتقال پیام صلح و دوستی به زبان هنر در شهر رشت برگزار می شود.

فاطمه قدیمی افزود: برای ما ایرانیان، تلاقی روز جهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس در سی ام و سی و یکم شهریور ماه، زمینه خوبی را فراهم می کند تا بتوان پیام صلح و دوستی مردم مسلمان ایران را به زبان هنر که قابل درک برای همه است، به گوش مردم دنیا برسانیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که شهردار رشت عضو مجمع شهرداران صلح جهانی است، تلاش شده تا برای دومین سال،   شهرداری رشت با این جشنواره، پیام مدیریت شهری در مسیر صلح و دوستی را در دو فاز محلی و بین المللی انعکاس داده و در این راه از حضور افرادی که می توانند حامل درست این پیام باشند، بهره مند شود.

قدیمی همچنین با اشاره به مناقشات منطقه به ویژه در سوریه خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی در قالب امور مشارکتی، می تواند راهی برای انتشار ارزش های انقلاب اسلامی  با تاکید بر آرمانهایی که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی از آنها حفاظت شده بوده و صلح طلبی ایران از این طریق به گوش جهانیان رسانده شود.

گرامیداشت روز جهانی صلح و اختتامیه دومین جشنواره «دریای دوستی؛ کاسپین» با همکاری کمیسیون ملی یونسکو _ ایران، انجمن سینمای جوان ایران و شاخه گیلان این انجمن، شهرداری رشت و با حمایت آژانس عکس ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ۲۹ شهریور ماه ساعت ۱۷ در مجتمع فرهتگی- هنری خاتم الانبی (ص) رشت برگزار می شود.

دبيركل كميسيون ملی يونسكو - ايران، معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان سينمايی، مديران استانی و شهری و جمعی از افتخارآفرينان عرصه فرهنگ و هنر كشور در اين جشنواره حضور خواهند داشت.

کد خبر 2917338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha