۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳

کلینتون مخالفان جمهوری‌خواه برجام را نادان توصیف کرد

کلینتون مخالفان جمهوری‌خواه برجام را نادان توصیف کرد

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا در اظهاراتی مخالفان جمهوری خواه توافق هسته ای ۱۴ جولای را نادان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در واکنش به سخنان نامزدهای جمهوریخواه در دومین مناظره آن ها در صفحه توئیتر خود نوشت: پاره کردن توافق هسته ای با ایران، نشان دهنده حاکمیت معقول و منطقی نیست.

وی در این باره گفت: این امر، نشان بی عقلی است و این افراد نادان هستند.

گفتنی است، پس از شکست کامل سناتورهای مخالف توافق هسته ای ۱۴ جولای که دیروز با ناکامی این مخالفان در سومین رأی گیری آن ها در کنگره آمریکا همراه بود، دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که برای اجرای برجام آماده می شود.

دولت آمریکا «استفن مول» سفیر سابق آمریکا در لهستان را مامور پیگیری پرونده توافق هسته ای با ایران کرده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت: مول در زمینه مسائل هسته ای و تحریم های بین المللی تجربه خوبی دارد و برای این کار از سوی آمریکا معرفی شده است.

بر این اساس استفن مول ریاست هیئت واسطه آمریکایی در مذاکرات احتمالی با ایران را بر عهده خواهد گرفت. طبق اعلام مقامات آمریکایی استفن مول به نوعی از سوی آمریکا به این سمت منصوب شده است تا از اجرای توافق هسته ای از سوی ایران اطمینان حاصل کند. مول که آخرین روزهای ماموریت خود در ورشو را می گذراند، پیش از این به عنوان مشاور «ویلیام برنز» معاون وقت وزیر خارجه آمریکا فعالیت کرده و هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دیپلماتیک این وزارتخانه در ارتباط با ایران بوده است.

کد خبر 2918416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha