۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان:

سيلاب‌های اخير ۵۵ ميليارد ریال به راه‌های گلستان خسارت زد

سيلاب‌های اخير ۵۵ ميليارد ریال به راه‌های گلستان خسارت زد

گرگان- مديركل راه و شهرسازی گلستان، خسارت وارده بر سطح و ابنيه فنی راه های ارتباطی استان را در سيلاب روزهای ۲۵ و ۲۶ شهريورماه، ۵۵ ميليارد و ۱۰۰ ميليون ریال اعلام كرد.

علی بخش رستمی در گفتگو  با خبرنگار مهر گفت: به دنبال این سیلاب ها به ۹۰ كیلومتر از طول و ۱۲۴ دستگاه و ۷۰۰ متر دیواره پل و ابنیه فنی راه های اصلی و روستایی مراوه تپه، كلاله، مراوه تپه، قازانقایه و محور نوكنده ویزوار و محور كردكوی درازنو خسارت واردشد.

وی خسارت های وارده بر این محورها را شامل، رسوب گذاری، تخریب قنو، آب شستگی شانه و بستر راه، خالی شدن پشت كوله پل ها، تخریب رادیه برید (سازه نگهدارنده) و انسداد دهانه پل ها و ریزش و رانش و تخریب گاردریل و تابلوها و علائم مسیر محورها ذكر كرد.

تمام راه های مسدود شده گلستان بازگشایی شدند

مدیركل راه و شهرسازی گلستان در ادامه از بازگشایی همه راه هایی كه در اثر سیلاب پنجشنبه شب گذشته در استان مسدود شده بودند خبر داد و گفت كه با تلاش بی وقفه راهداران و عوامل راهداری، اكنون تردد در تمام این محورها به طور عادی جریان دارد.

رستمی افزود: در پی بارش شدید و رگباری پنجشنبه شب، راه های روستایی قازان قایه، آق قلعه، گوك دره و پست دره در مراوه تپه و محورهای روستایی كنداب، رادكان، چمن ساور و جهان نما در حوزه شهرستان كردكوی بر اثر انباشته شدن گل و لای برای ساعاتی مسدود و در رفت و آمد وسایل نقلیه عبوری از آنها اختلال ایجاد شده بود.

محور قدیم گرگان – كردكوی بهسازی شد

رستمی همچنین از بهسازی و ترمیم روكش آسفالت محور قدیم گرگان- كردكوی به طول ۱۴ كیلومتر خبر داد.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای نهضت آسفالت، نگهداری و ایمن سازی محورهای ارتباطی كشور از جمله استان گلستان از ابتدای سال جاری در دستور كار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینكه طی سال های گذشته نیز این محور، بهسازی شده بود، افزود: بهسازی محور قدیم گرگان- كردكوی از كیلومتر ۱۴ الی ۲۴ محور و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور انجام شد.

رئیس راه و شهرسازی استان  ارتقای آسفالت محور كردكوی به گرگان را از اولویت های اداره كل بیان كرد و گفت: قبل از سال های ۷۹-۷۸ نیز، روكش آسفالت محور قدیم گرگان- كردكوی به طول ۲۴ كیلومتر انجام شد اما به علت وجود روستاها، اراضی كشاورزی و معادن فراوان در آن ناحیه و تردد كامیون های بسیار و ترافیك بالا، پس از ۱۶ سال وضعیت آسفالت آن تغییر كرده بود.

وی افزود: با بهره برداری از این عملیات، بیش از ۱۵ روستای حاشیه محور با پنج هزار و ۹۳۰ خانوار از راه مناسب و ایمن بهره مند شدند كه خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث رانندگی را كاهش خواهد داد.

کد خبر 2918904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha