۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳

اکبرلو به مهر خبرداد؛

«گزیده ۴۰سال نمایشنامه دانش آموزی» منتشر می‌شود

«گزیده ۴۰سال نمایشنامه دانش آموزی» منتشر می‌شود

«گزیده ۴۰سال نمایشنامه دانش آموزی»، یک مجموعه ۲۰ جلدی است که از سوی بنیاد نمایش کودک و برای اجرا در مدارس منتشر می‌شود.

منوچهر اکبرلو، منتقد و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار مجموعه «گزیده ۴۰ سال نمایشنامه دانش آموزی» خبر داد و افزود: گرداوری هرکدام از مجلدات این مجموعه ۲۰ جلدی را یک نویسنده برعهده داشته و در هر جلد، چهار نمایشنامه دانش‌آموزی آمده است.

نویسنده نمایشنامه «اسب سفید بالدار» با اشاره به این‌که ناشر این مجموعه، بنیاد نمایش کودک است گفت: سال‌ها پیش، این نمایشنامه‌ها برای دانش‌آموزان نوشته شده اما مجال انتشار و گردآوری پیدا نکرده‌اند. حالا بنیاد نمایش کودک برآن شده تا این آثار را گردآوری و منتشر کند.

به گفته اکبرلو، این نمایشنامه‌ها با امکانات مدارس هماهنگ هستند و نیاز به نور و چیدمان و امکانات خاص ندارند. از سوی دیگر این نمایشنامه‌ها تک‌جنسیتی هستند چون مدارس ما طبیعتا یا خترانه‌اند یا پسرانه. نکته دیگری که در این متن‌ها وجود دارد پیام‌های تربیتی است چون نمایشنامه‌هایی است که برای دانش‌آموزان و از سوی آنان اجرا می‌شود.

نویسنده داستان «رویای پرستو» گفت: قرار است این مجموعه ۲۰ جلدی را انتشارات همراه به قیمتی ارزان منتشر کند که امکان خرید آن برای مدارس و دانش‌آموزان وجود داشته باشد. همچنین در این مجموعه توضیحات برای مربیان و خود دانش‌آموزان آمده تا آنها را در اجرای بهتر یاری کند.

اکبرلو همچنین بیان کرد: کسانی چون عباس جهانگیریان، مسلم قاسمی، یدالله وفاداری و یدالله آقاعباسی گردآوری این مجموعه را که مدیرت آن با داوود کیانیان است را برعهده دارند.

کد خبر 2919177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha