۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۹

لطفا «خندوانه» را سیاسی نکنید!

لطفا «خندوانه» را سیاسی نکنید!

پس از حاشیه‌های سیاسی که این روزها گریبان‌گیر برنامه محبوب خندوانه شده است، یکی از مخاطبان خبرگزاری مهر یادداشتی را با عنوان «لطفا «خندوانه» را سیاسی نکنید!» برای ما ارسال کرده است.

مجله مهر: برنامه خندوانه علیرغم دوران کوتاهی که از زمان پخشش می‌گذرد، توانسته به یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیون تبدیل شود.

ایده و فکر نو، استفاده از تکنیک و فرم مناسب، طنز مودبانه، بیان نکات آموزشی و تلاش برای محتوا بخشی به برنامه از مهمترین دلایل موفقیت خندوانه است.

استفاده از فکر و برنامه ریزی صحیح، پرهیز از تجاری سازی و میدان دادن به افراد مولفی چون رامبد جوان، محمدرضا شهیدی فر، عادل فردوسی پور و امثال آنها که به مدد فعالیت در صداوسیمای جمهوری اسلامی شکل گرفته و صاحب تجربه شده اند، می تواند الگوی مناسبی برای ساخت برنامه های اثر گذار و پرمخاطب در سایر حوزه های رسانه ملی باشد.

فهم این موضوع که همه انسانها نقاط ضعف و قوتی دارند و نباید با نگاه صفر و یکی همه را ارزیابی کرد، کمک می کند تا با شناخت نقاط مثبت و بهره گرفتن از نیروها و ظرفیت های مکمل، در کنار نظارت صحیح و حرفه ای ضمن تعمیق بخشیدن به برنامه های پر مخاطب ، اشتباهات احتمالی را کاهش داد.

اما خندوانه! برنامه ای که این روزها با ابتکار و خلاقیت رامبد جوان، جای خود را در بین مخاطبانی با سلایق مختلف باز کرده، مورد طمع جریان ورشکسته و بریده از انقلاب قرار گرفته است.

جریانی که سعی می کند از هر اتفاق خوب و بدی که توجه افکار عمومی را به خود جلب می کند در راستای منافع خود و علیه نظام و کشور ایران بهره بگیرد.

همان جریانی که اسید پاشی یک یا چند فرد بیمار در اصفهان را با سناریو سازی و به مددعوامل رسانه ای داخلی و خارجی اش به نیروهای مومن و حزب الهی کشور منتسب کرد.

همان جریانی که از تجاوز به یک فرد در هتلی در مهاباد سناریو ساخت و آن را به نیروهای امنیتی کشور منتسب کرد.

همان جریانی که با دستمایه قرار دادن یک اتفاق در ورزشگاه تبریز در جریان مسابقه فوتبال تیم تراکتوری سازی، احساسات مردم را دستمایه سناریو سازی علیه نظام و کشور کرد.

همان جریانی که رای ۴۰ میلیونی مردم در سال ۸۸ را با دروغ پردازی تبدیل به ناامنی برای جامعه کرد.

همان جریانی که سعی می کند از مرده و زنده خواننده و هنرپیشه و فوتبالیست و ... در جهت لطمه زدن به انقلاب بهره بگیرد .

و دهها و صدها سناریو شبیه آن بسازد...

این جریان در روزها اخیر و به ویژه پس از دعوت از دکتر حداد عادل و ماجرای رای دادن به امیر مهدی ژوله (از نویسندگان طنز) تحرک جدیدی را به سبک سناریوهای قبلی، ابتدا در شبکه های اجتماعی و سپس در رسانه های همسوی خود شروع کرده که جالب توجه است.

کافی است به صفحات اجتماعی عوامل و چهره های شناخته شده این جریان و کامنتهای هوادارن آنها سری بزنیم تا اوج ابتذال و بی فرهنگی آنها را بیشتر بشناسیم.

البته رامبد جوان نشان داده که اهل حاشیه سازی نیست و با تجربه تر از آنست که به این ورشکستگان فرهنگی و سیاسی میدان دهد، اما تجربه به حاشیه کشاندن چندین هنرمند و خواننده و هنرپیشه توسط این فرصت طلبان، ایجاب می کند که نه برای حفظ خندوانه ـ که آن نیز مانند هزاران برنامه دیگر روزی تمام می شود ـ بلکه برای سرمایه هایی چون رامبد جوان و مانند وی تلاش کنیم و نگذاریم مورد سوء استفاده جریان ضد فرهنگ قرار گیرند.

کد خبر 2919309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جناب خان ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      محبوبت این برنامه فقط بخاطر جناب خان می باشد و بس اگر جناب خان از این برنامه حذف شود دیگر محبوبتی ندارد
    • ابوالفضل ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      به نظر من این برنامه اصلا سیاسی است طنز نیز قاطیش کردن.
    • سعید ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      دوست عزیز جناب خان قسمتی از این برنامه است و نمی توان تمامی زحمات گروه زحمت کش خندوانه را به اسم جناب خان یا عروسک گردان و گوینده آن نسبت داد . مگر در روزهایی که جناب خان در برنامه حاضر نیست تماشاگر میلیونی پای برنامه نمی نشیند . لطفا بجای این همه حاشیه درست کردن یکم نگاه مثبت به دنیای خودمون داشته باشیم مثل رامبد جوان . کار رامبد جوان قابل ستایش چون نه شرع دور نه از عرف جامعه بین المللی .
    • سعید ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      امرزه در تمام دنیا برای خنداندن مردم دست به هر مسخره بازی میزنن ولی رامبد با کمال احترام و رعایت موازین عرفی و شرعی جامعه داره اینکار رو انجام میده . خندیدن و خنداندن هم تو اسلام توصیه شده و همه ائمه همیشه با همه خوشرو بودن . خود بنده از روز اولی که این برنامه رو تماشا میکنم کلی روی روح و روانم تاثیر مثبت گذاشته و تازه بیشتر از زندگی در کنار هموطن هام لذت میبرم و به ایرانی بودنم افتخار میکنم . ایرانی بودن چیزیه که امروزه دارن سعی میکنن ازمون بگیرنش ولی خندوانه جلوش وایساد با ترانه هاش .
    • سعید ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      ضمنا لطف کنید با اسم شخصیت عروسکی محبوب مردم ( جناب خان ) نظرات شخصی خودتون رو بیان نکنید . حداقل با یکم وجود داشتن با اسم خودتون نظر بدید . در پناه حق شاد و خرسند باشید
    • علیرضا. ب ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      برنامه جالبی هس امیدوارم الکی و مفت خرابش نکنن. با تشکر از سایت خوب شما
    • محمد ماکویی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      کاملا موافقم که نباید خندوانه را سیاسی کرد اما قبل از همه این رامبد جوان بوده که با دعوت از چهره هایی خاص برنامه خود را سیاسی کرده است!
    • وحید ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      وقتی پول می گرفت و به مردم توهین می کرد باید متوجه این روزها می بود
    • هوشیار ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 0
      دولت و اصلاح طلبان بعد از افتضاح مدیریتی در اقتصاد و بورس میخواهند وضعیت محبوبیت خود را چک نمایند این موضوع را بهانه کردهاند ببینند هنوز بین مردم محبوب هستند یا نه اگر هنوز محبوبیت دارند ,مسیر را ادامه دهند اگر از محبوبیتشان کم شده تغیر رویه بدهند
    • امیر ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      0 0
      متاسفانه خود آقای جوان برنامه را یاسی میکنند که به هر دو طرف زیان میرستند
    • قاسم ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      0 0
      من هم موافقم . محبوبیت خنداونه بیشتر بخاطر حضور « جناب خان » است .
    • مریم ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      0 0
      من به آقای ژوله رأی دادم ولی اصلا نمیدانستم ایشان در چه جناحی است خودم هم اصولگرا هستم ایشان واقعا بانمک بود تورا بخدا کمدینها را سیاسی وجناحی نکنید مردم به هرکس که بیشتر بخنداند رأی بیشتر میدهند اکثریت مردم نمیدانند که کی در کدام جناحست