«فیصل المقداد»:

طرح «دیمستورا» را بررسی و موضع خود را اعلام می‌کنیم

طرح «دیمستورا» را بررسی و موضع خود را اعلام می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی اظهار داشت که طرح «دیمستورا» نماینده سازمان ملل در خصوص بحران سوریه را بررسی کرده و موضوع خود را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: روسیه و سوریه به لحاظ سرنوشت و جغرافیا با یکدیگر هم سرنوشت هستند و این ارتباط در ضمیر دو ملت ریشه دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: امنیت سوریه از بعد فرهنگی، تاریخی و سرنوشت به امنیت روسیه مرتبط است و تا این لحظه روسیه و سوریه نبرد مشترکی علیه تروریستها انجام نداده اند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد: برخی کشورهای غربی و عربی گمان کردند سیاست تغییر رژیم ها با پولی که در اختیار دارند امکانپذیر است.

وی افزود: جنگ علیه سوریه به خاطر مواضع این کشور در قبال ملت فلسطین و حمایت از مقاومت صورت گرفت اما با همت ملت، ارتش و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اجازه نخواهیم داد ذره ای از خاک سوریه چشم پوشی شود.

فیصل المقداد تصریح کرد: تروریسمی که آمریکا و مزدوران آن در منطقه همچون عربستان سعودی بنا نهادند در منطقه منتشر شده است، این تروریسم به کشورهای دیگر منطقه و سپس به تمامی جهان منتقل خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت که ملت و رهبری سوریه با مردم فلسطین در مواجهه با تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی ابراز همبستگی می کند.

وی افزود: طریح دیمستورا نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه را بررسی کرده و در زمان مناسب موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ترکیه در پی درخواست ایجاد منطقه حائل در مرزهای خود بحران آورگان را به اروپا منتقل کرد.

کد خبر 2919594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha