۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۴۲

برگزاری سومین انتخابات پارلمانی یونان در سال ۲۰۱۵

برگزاری سومین انتخابات پارلمانی یونان در سال ۲۰۱۵

یونان امروز یکشنبه صحنه برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در ظرف یک سال اخیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، آخرین نظرسنجی‌های پیش از انتخابات حاکی از برتری اندک حزب چپگرای «سیریزا» در انتخابات پارلمانی پیش از موعد است.

در این نظرسنجی‌ها حزب محافظه‌کار دموکراسی نو با فاصله اندکی از سیریزا در رده دوم قرار دارد. نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که احتمال تشکیل یک دولت ائتلافی در یونان بسیار زیاد است.

«الکس سیپراس» رهبر حزب سیریزا بعد از آن که توانست به عنوان نخست‌وزیر یونان کمک‌های مالی چند میلیارد دلاری اروپا را تضمین کند، به دلیل مخالفت های درون حزبی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برنده این انتخابات باید تدابیر ریاضتی اقتصادی را به عنوان بخشی از شرایط وام‌دهندگان اجرا کند. سیپراس در توییتر خود نوشته است: روز یکشنبه ما با رفراندومی حیاتی روبرو هستیم که در آن باید به سیستم سیاسی کهنه‌ای که از الیگارشی و فساد حمایت می‌کند، پایان دهیم.

اما «ونگلیس میماراکیس» رهبر حزب دموکراسی نو در جمع هواداران این حزب وعده‌های سیریزا را در انتخابات قبلی مبنی بر پایان دادن به ریاضت اقتصادی وعده‌هایی پوچ توصیف کرد.

میماراکیس چند روز پیش در مناظره انتخاباتی، پیشنهاد تشکیل ائتلافی فراگیر با حضور سیریزا را مطرح کرد، اما سیپراس تشکیل چنین ائتلافی را غیرطبیعی خواند و آن را رد کرد.

بیشتر احزاب یونان موافق دریافت کمک‌های مالی اروپا هستند، اما حزب راست افراطی فجر طلایی که مخالف دریافت این وام‌ها است، در نظرسنجی‌ها در رتبه سوم قرار دارد.

به گفته ناظران، بحران کنونی مهاجران در اروپا، که یونان هم به شدت درگیر آن است، باعث افزایش حمایت از فجر طلایی شده که سیاست‌های ضدمهاجرتی دارد.

کد خبر 2919667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha