۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸

نماینده ولی فقیه در البرز:

حفظ حکومت اسلامی بارزترین مصداق امر به معروف است

حفظ حکومت اسلامی بارزترین مصداق امر به معروف است

کرج - نماینده ولی فقیه در البرز گفت: بارزترین مصداق امر به معروف حفظ حکومت اسلامی و بدترین منکر خودداری از توسعه و ترویج آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کرج با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار کرج، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع)، فرمانده انتظامی استان البرز و تعدادی از مدیران استانی عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر شامگاه شنبه برگزار شد.

آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این جلسه اظهار کرد: مهمترین معروف در زمان ما، تشکیل حکومت اسلامی و حفظ و نگهداری این حکومت است.

وی همچنین افزود: بزرگترین خیری که خداوند برای بندگانش خواسته اسلام و از والاترین مصادیق این خیر «قرآن» و «عترت» است. تشکیل حکومت اسلامی، برترین دستور قرآن و عترت است که رسول خدا(ص)، امیرالمومنین علی (ع) و امام حسین (ع) این دستور را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند.

وی افزود: دشمن به دنبال تحریف آرمان های انقلاب است که برای این کار از شیوه های مختلفی نظیر گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان و نوجوانان استفاده می کند و آنچه که با لذت جویی و موافق با منافع و امیال نفسانی انسان است را وسیله قرار می دهد تا به هدف شوم خود برسد.

دشمن برای تضعیف حکومت اسلامی برنامه ریزی کرده است

امام جمعه کرج  امر به معروف و نهی از منکر را فعلی الهی و انسانی خواند و گفت: امر به معروف و نهی از منکر؛ هم فعلی الهی است و در علم کلام بحث می شود و هم فعل انسانی است که در فقه به آن پرداخته می شود.

وی افزود: قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر را از اوصاف رسول خدا می داند و از وظایف مهم و اساسی ایشان است که عمل به این دو فریضه،  موجب عظمت و عزت امت اسلامی می شود.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: در پذیرش دین اکراه وجود ندارد اما اگر کسی دین را پذیرفت باید بر اساس چارچوب ها و ضابطه های تعریف شده در آن عمل کند. امر به معروف و نهی از منکر، یکی از فروع دین اسلام است که همه باید به آن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: این ساده انگاری است که گمان کنیم دشمن برای تضعیف حکومت اسلامی برنامه ریزی نکرده است.

وی در پایان از راهپیمایی و تجمع برای امر به معروف در کرج به خصوص در حوزه ترویج فرهنگ حجاب خبر داده و گفت: باید با امر به معروف و ارشاد مردم، به سمت گسترش فرهنگ حجاب برویم. چرا که بی حجابی، فرهنگ نیست و اگر می خواهیم کار فرهنگی کنیم باید فرهنگ حجاب را گسترش دهیم.

کد خبر 2919702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha