۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹

مدیر شبکه یک از پشت‌صحنه مسابقه «دستپخت» بازدید کرد

مدیر شبکه یک از پشت‌صحنه مسابقه «دستپخت» بازدید کرد

محمد احسانی مدیرشبکه یک و فضل الله شریعت‌پناهی مدیر گروه اجتماعی این شبکه شب گذشته با حضور در پشت صحنه مسابقه دستپخت از مراحل ساخت و تولید این برنامه بازدید کردند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، شاهرخ امیر معزی تهیه کننده و سید وحید حسینی کارگردان مسابقه «دستپخت» شب گذشته ۲۹ شهریور ماه میزبان محمد احسانی مدیرشبکه یک سیما و فضل الله شریعت‌پناهی مدیرگروه اجتماعی این شبکه بودند و ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون مراحل پیش تولید و ساخت دکور، درخصوص نحوه انتخاب شرکت کنندگان، ترکیب هیات داوران، مراحل سخت و دشوار مسابقه آشپزی سرآشپزان و تدوین کار نکاتی را بیان کردند.

در حاشیه این بازدید مدیر شبکه یک اظهار کرد: قالب مسابقه یکی از جذاب ترین قالب های تلویزیونی است که هم برای سیمای ایران و هم در تلویزیون های معروف جهان با اقبال زیادی مواجه می شود. شبکه یک به دلایل مختلف به مدت چند سال مسابقه بزرگی نداشت اما در دوره جدید و با توجه به سیاست هایی که از طرف ریاست سازمان و معاونت سیما ابلاغ شده است، شبکه ها یکی از قالب هایی را که دنبال می کنند، قالب مسابقه است.

 وی افزود: ما هم در شبکه یک مسابقه نسبتا بزرگی از تولیدات گروه اجتماعی شبکه را در دستور کار قرار دادیم. یکی از خصوصیات قالب مسابقه «دستپخت» این است که عموما خانواده ها به شکل جمعی می توانند مخاطب آن بوده و ارتباط برقرار کنند. در این مسابقه هم سعی شده علاوه بر اینکه رقابت جذاب و سالمی بین شرکت کنندگان داریم، برخی آموزش های مربوط به صرفه جویی در مصرف را به صورت ضمنی ترویج کنیم.

احسانی درباره وجه تمایز مسابقه «دستپخت» با سایر مسابقه هایی که در شبکه های دیگر پخش شده یا می شود گفت: شرکت کنندگان این مسابقه، آشپزان و سرآشپزان درجه یک کشور هستند و داوران حرفه ای ایرانی و خارجی بر روند اجرای مسابقه نظارت می کنند. در فازهای اولیه اگر این مسابقه با اقبال عمومی مواجه شود بنا داریم که گستره مسابقه «دستپخت» را در سطح کشور برگزار کنیم.

 مدیر شبکه یک در پایان بیان کرد: امیدواریم این مسابقه به عنوان قالبی که بعد از چند سال به شبکه یک وارد شده ، مورد توجه بینندگان این شبکه قرار بگیرد. مسابقه «دستپخت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که روز عید قربان با پخش اولین قسمت رونمایی می شود.

 براساس برنامه ریزی های انجام شده این مسابقه روزهای فرد و به مدت یک ساعت روی آنتن خواهد رفت. «دستپخت» نخستین مسابقه بین المللی در رسانه ملی است که با هدف برگزاری رقابت آشپزی بین سرآشپزان حرفه ای برگزار می شود. شرکت کنندگان در این مسابقه توسط گروه کارشناسان برنامه انتخاب و پس از گزینش شفاهی و عملی، مجوز حضور در مسابقه را دریافت می کنند.

در هر مسابقه هم سه نفر به عنوان داور حضور دارند که همگی فارغ التحصیل مدارس آشپزی بین المللی و اروپایی هستند. پخش گزارش های مستند از شرکت کنندگان در محل کار یا زندگی آنها و گفتگوی انفرادی و گروهی با داوران از بخش های دیگر مسابقه «دستپخت» است.

عوامل این مسابقه عبارتند از شاهرخ امیرمعزی: تهیه کننده، سید وحید حسینی: کارگردان، فرشید رسولی: مدیر تصویربرداری، کیانوش خسروی: نورپرداز، ناصر انتظاری: مدیر صدابرداری، محمد حسن زاده: تدوین، هومن اشکبوس: طراح دکور و کینوش ایزدی: طراح صحنه و لباس.

کد خبر 2920838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha