۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴

صوت/ عاشقانه‌ای از فکه و فاو تا مهران و دهلران

صوت/ عاشقانه‌ای از فکه و فاو تا مهران و دهلران

نمایش رادیویی «حاج آقا پیشوا» خاطرات رزمنده ای است که از حاج آقا پیشوا روحانی یکی از گردان ها در دوران دفاع مقدس تعریف می کند و به توصیه های این روحانی در آن دوران اشاره می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «حاج آقا پیشوا» کاری از هنرمندان رادیو نمایش است که با حال و هوای دفاع مقدس تنظیم و تولید شده است.

این نمایش ابتدا با صحبت‌های مرد قصه‌گویی آغاز می شود که مخاطبانش را به شنیدن یک قصه عاشقانه در مناطقی از کشور که هشت سال درگیر جنگ بودند از فکه و فاو گرفته تا کرخه و مهران و دهلران دعوت می کند.

نمایش رادیویی «حاج آقا پیشوا» خاطره های یک رزمنده را درباره شخصی به نام حاج آقا پیشوا بازگو می کند و از تاثیری که او به عنوان روحانی گردان روی رزمنده ها دارد، می گوید.

بخش ابتدایی این نمایش را در زیر می خوانید و می‌توانید نمایش را به طور کامل در فایل ضمیمه گوش کنید. همچنین مخاطبان می‌توانند برنامه های رادیو نمایش را روی موج ۱۰۷.۵ بشنوند.

آهای آدم بزرگا این ماجرا رو دیدین؟

آهای آهای بچه ها این قصه رو شنیدین؟

قصه بگم براتون... قصه عاشقونه

نمی دونم کجا بود...؟ تو فکه یا دوعیجی... تو فاو یا شلمچه تو کرخه یا موسیان... مهران یا دهلران... تو تنگه حاجیان

*حاج آقا پیشوا روحانی گردان همیشه موقع ورود نیروهای تازه به گردان یه جورایی دست راست من بود. حاجی سعی می کرد با سخنرانی ها و جلسات پرسش و پاسخ بچه ها را برای روزهای سخت مبارزه آماده کنه. همیشه می گفت تو به عنوان فرمانده و من به عنوان خادم این بچه ها باید اونقدر بهشون بینش بدیم که مطمئن بشن برای حق و حقیقت می جنگن. نباید خستگی دوری از خونه اونا رو توی باوراشون دچار شک کنه...

کد خبر 2921372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha