۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲

نمایندگان انرژی ۱۵۰ کشور جهان به ایران می‌آیند

نمایندگان انرژی ۱۵۰ کشور جهان به ایران می‌آیند

معاون وزیر نیرو با اشاره به برگزاری همایش بنیاد جهانی انرژی به میزبانی تهران در دی ماه سال جاری اعلام کرد: نمایندگانی از ۱۵۰ کشور جهان برای حضور در همايش بنياد جهاني انرژي به ایران می‌آیند.

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید مذاکرات عليرضا دائمي معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو و ولفگانگ نيومن رئیس بنیاد جهانی انرژی اخیرا در تهران برگزار شده است.

هدف از برگزاری این دور جدید از گفتگوها، هماهنگی بیشتر بین وزارت نیروی ایران و بنیاد جهانی انرژی به منظور برگزاری همایش بین‌المللی و جهانی انرژی در دی ماه سال جاری به میزبانی تهران است.

عليرضا دائمي در دیدار با رئیس بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه نمایندگانی از ۱۵۰ کشور جهان برای حضور در همايش بنياد جهاني انرژي به ایران می‌آیند، گفت: بنياد جهاني انرژي در صدد برگزاري همايشي در تاريخ ۲۹ و ۳۰ دي‌ ماه در ایران است که حدود ۲۰۰۰ نفر در آن مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه هدف از تشکيل اين همايش را اهداي جوايز به ابداعات و اختراعات شاخص و طرح ها و نو آوري‌هايي که در صنعت انرژي مي تواند نقش مهمي را در حفاظت از محيط زيست ايفا کنند عنوان کرد و افزود:  تعداد بسيار زيادي طرح در اين خصوص ارائه شده که پس از داوري و ارزيابي، حدود ۱۰ طرح براي دريافت جايزه نامزد خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به جلسه که با حضور مدير انجمن سبز ايران که يک مجموعه مردم نهاد است، و نمايندگان بخش‌هاي مختلف وزارت نيرو برگزار شد، بيان داشت: اين نشست به منظور تعيين کميته اجرايي براي برگزاري هر چه بهتر همايش فوق بود که بر اساس آن تقسيم ‌کاري‌ها نيز صورت پذيرفت.

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو با بيان اينکه ابعاد همايش به گونه‌اي است که ضرورت دارد اين کميته هر چند وقت يکبار تشکيل جلسه داده و وظايف اعضاي کميته و کارهاي انجام شده را پيگيري نمايد، افزود: در جلسه امروز تصميم‌گيري شد از افراد صاحب نام و دانشمندان و متخصصان بزرگ دعوت شود، نحوه مديريت انجمن و نقش سازمان‌هاي مختلف از جمله وزارت نيرو، سازمان محيط زيست، شهرداري‌ در برگزاري همايش نيز تعيين شد.

دائمي در خصوص چگونگي تامين اعتبارات اين همايش با توجه به اينکه بنياد جهاني انرژي يک مجموعه مردم نهاد است، تاکید کرد: منابع مالي اين بنياد از طريق موسسات بين‌المللي و بخشي نيز از طريق انجمن سبز ايران و منابع داخلي مردم نهاد تامين مي‌شود و وزارت نيرو وظيفه مديريتي، فکري و ساماندهي در برگزاري هرچه بهتر همايش را به عهده خواهد داشت.

کد خبر 2922709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha