۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵

امام جمعه قم:

آل سعود لیاقت اداره مراسم حج را ندارد

آل سعود لیاقت اداره مراسم حج را ندارد

قم - امام جمعه قم با بیان اینکه سعودی‌ها امسال حج خونینی را برای مسلمین رقم زدند، آل سعود را لایق اداره حج ندانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: سعودی‌ها امسال حج خونینی را برای مسلمین رقم زدند.

وی بیان داشت: ابتدا و انتهای حج امسال با دو حادثه تلخ و خونین روبه‌رو بود و سعودی‌ها با سابقه برگزاری ۸۰ سال مراسم حج اما همچنان توانایی اداره این مراسم را ندارند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در سال گذشته ۲۰ میلیون زائر حسینی در اربعین به کربلا رفتند و با وجود همه تحدیدها و خطرات و ناامنی در عراق هیچ اتفاقی رخ نداد.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها با این همه امکانات، عید قربان را به کام مسلمین تلخ کردند، بیان داشت: مسئله تولیت مسجدالحرام بسیار مهم است و در قرآن کریم آمده تنها متقین می‌توانند بر آن حاکم باشند.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: متولیان فعلی مسجدالحرام حریم خدا را نگه نداشتند و آل سعود به تنها چیزی که فکر نمی‌کند رضایت الله است و جلب رضایت آمریکا برای او مهم‌تر از رضایت خداوند است.

وی عنوان کرد: در سال ۶۶ آل سعود دست به کشتار زدند و ۴۰۰ نفر را به شهادت رساندند و امسال نیز حادثه منا و سقوط جرثقیل نشان داد که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

آل سعود علت وقوع حادثه را نمی‌تواند مخفی کند

امام جمعه قم افزود: گزارش‌ها می‌گوید علت وقوع این حادثه آمدن شاهزاده عیاش سعودی بود که در راستای مخالف حرکت حجاج به سمت منا حرکت کرد و باعث مسدود شدن مسیر حجاج شدند و سعودی‌ها به دنبال مخفی کردن این علت حادثه است.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها نمی‌توانند از زیر بار حادثه منا شانه خالی کنند، افزود: آل سعود لیاقت اداره حج را ندارد و امام راحل در سال ۶۶ به این امر تأکید کردند و امت اسلام امروز باید با وحدت طرحی را برای اداره حرمین شریفین ارائه کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: فاجعه دیروز در منا غمی جانکاه بود و رهبر معظم انقلاب نیز با پیامی به پیامبر اعظم(ص) و حضرت ولیعصر(عج) این مصیبت را تسلیت گفتند و سه روز عزای عمومی اعلام کردند و دستور پیگیری دادند.

وی بیان داشت: جان‌باختگان قطعاً مهمان ویژه خداوند هستند چرا که در حال احرام به دیدار خداوند رفتند ولی ننگ ابدی بر آل سعود ماند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آل سعود به جای اینکه به وظیفه خود در اداره حج عمل کند در کشور دیگر برای جلب رضایت آمریکا و صهیونیست دست به کشتار مسلمین می‌زند.

کد خبر 2923961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha