۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۳۲

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛

سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود علت اصلی فاجعه منا بود

سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود علت اصلی فاجعه منا بود

بجنورد- رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود یكی از دلایل اصلی فاجعه منا بود.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد ضعیف دولت آل سعود در اداره حرمین شریفین افزود: در واقع سوء مدیریت آل سعود یكی از دلایل اصلی وقوع فاجعه منا بود كه سبب شد تا عده كثیری از زائران خانه خدا از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران اسلامی، جان خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینكه دولت عربستان باید در هنگام برگزاری مناسك حج امنیت كامل را برای زائران فراهم می كرد، گفت: فردی كه مناسك حج را انجام می دهد در حرم امن الهی قرار دارد، اما با اتفاقات تاسف بار اخیر حجاج دیگر در این مکان احساس امنیت نمی کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت عراق در مراسم اربعین كه حدود ۲۰ میلیون زائر را در شرایطی كه داعش در آن كشور حضور داشت با امنیت كامل مدیریت كرد؛ اما دولت عربستان كه خود را كشوری مقتدر می داند توانایی مدیریت حدود دو میلیون زائر خانه خدا را ندارد.

وی تاكید كرد: با اثبات بی كفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، باید كشورهای اسلامی برای اداره این اماکن مقدس چاره ای بیندیشند.

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری‌های اخیر رسانه‌ها در این خصوص افزود: هر آنچه كه رسانه‌ها بیان می كنند، درحقیقت دیدگاههای مردم و مسئولان است.

عزیزی گفت: آل سعود امسال در مناسك حج صدمات جبران ناپذیری به مسلمانان سراسر دنیا به ویژه ایران اسلامی وارد كرد و در فاجعه منا، هزاران نفر كشته، مجروح و مفقود شدند.

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری و مسئولین پیگیر وضعیت حجاج ایرانی در عربستان هستند و با تشكیل جلسه اضطراری دولت، مقرر شد تا تعدادی از وزرا به عربستان سفر و موضوع را پیگیری كنند.

عزیزی همچنین ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان در فاجعه منا تصریح كرد: خانواده ها باید آرامش خود را حفظ كنند و اطمینان خاطر داشته باشند كه مسئولین پیگیر مطالبات آنان هستند.

 

کد خبر 2924371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha