۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱

دایره المعارفی از شهدای زن فارس وجود ندارد

دایره المعارفی از شهدای زن فارس وجود ندارد

شیراز – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دایره‌المعارفی از ۱۵۲ شهید زن استان فارس وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار خداداد ابراهیمی ظهر شنبه در همایش مشارکت و نقش زنان استان فارس در دفاع مقدس تأکید کرد: کار فرهنگی هیچ‌گونه ارتباطی با مسائل سیاسی و جناحی ندارد اما متأسفانه تا به امروز تمامی این موارد با یکدیگر نگاه می‌شود.

وی تصریح کرد: شهدا به دنبال کار سیاسی نبودند و ما نیز نباید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که شهدا، جانبازان و ایثارگران را به این سمت حرکت دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: به دلیل نگاه‌ها و کارهای سیاسی بسیاری از فعالیت‌ها و رشادت‌های استان فارس نادیده گرفته می‌شود حتی مسئولین استان زمانی که می‌خواهند از یک شهید نام ببرند انتخاب کشوری دارند و اسمی از شهدای استان برده نمی‌شود.

سردار ابراهیمی افزود: به‌طور مثال استان فارس روحانیون زیادی در جبهه‌ها داشت که امروز به دلیل نگاه‌های سیاسی نام از آن‌ها وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت زنان نیز گفت: پس از گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، هنوز دایره المعارفی از شهدای زن، جانبازان و ایثارگران زن و نقش زنان فارس در دفاع مقدس در استان فارس وجود ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد:۱۵۲ شهید زن در استان فارس وجود دارد که متأسفانه نتوانستیم الگویی مناسب از آن‌ها برای جامعه معرفی کنیم.
 

کد خبر 2924932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha