۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳

تجلیل جشنواره فیلم زوریخ از بازیگر آلمانی

تجلیل جشنواره فیلم زوریخ از بازیگر آلمانی

آرمین مولر -اشتال به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران سینمای آلمان در جشنواره فیلم زوریخ تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، آرمین مولر-اشتال یکی از مشهورترین بازیگران آلمانی در جشنواره فیلم زوریخ تجلیل می‌شود. این بازیگر که می‌تواند در فیلمی چون «آوالون» محصول ۱۹۹۰ در نقش یک پدربزرگ ظاهر شود و در فیلمی چون «قول‌های شرقی» محصول ۲۰۰۷ در نقش یک رهبر مافیایی جلوی دوربین برود، خیلی فراتر از یک بازیگر ایفاگر نقش شخصیت شناخته می‌شود.

این موسیقیدان با استعداد، نقاش و نویسنده از زمانی که در آلمان شرقی زندگی می‌کرد، وارد حرفه بازیگری شد و بعد در آلمان غربی به کار خود ادامه داد، در دهه ۱۹۸۰ ورودی تاثیرگذار در هالیوود داشت. نقش تاثیرگذار او در فیلم «لولا» ساخته فاسبندر در سال ۱۹۸۱ و نامزدی آکادمی اسکار برای «درخشش» در سال ۱۹۹۶ و بازی در نقش توماس مان نویسنده مشهور آلمانی در سریالی چند قسمتی با عنوان «خانواده مان- یک رمان یک صد ساله» در سال ۲۰۰۱ از جمله تلاش‌های به یادماندنی وی است.

این بازیگر ۸۴ ساله که بیشتر عمر خود را صرف موسیقی و نقاشی کرده، خرس نقره بهترین بازیگری را از جشنواره برلین چهل و دوم، دوربین برلیناله را از جشنواره چهل و هفتم و خرس طلای افتخاری را از جشنواره شصت و یکم برلیناله دریافت کرده است. در کنار جوایز متعددش وی در جشنواره لوکارنو نیز به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شده است.  

آرمین مولر-اشتال جایزه یک عمر دستاورد هنری را در سینما کروسو و روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر (هفتم مهر) دریافت می‌کند. به افتخار وی فیلم «شب روی زمین» ساخته جیم جارموش محصول ۱۹۹۱ در این شب به نمایش درمی‌آید.

یازدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ که از ۲۴ سپتامبر شروع شده تا ۴ اکتبر به کار خود ادامه می‌دهد. کریستوف والتس امسال ریاست گروه داوری این جشنواره را برعهده دارد.

کد خبر 2925502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha