۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸

در جشنواره «آرس» لهستان

جوایز «اسب سیاه» و «نعل اسب» به «ملبورن» رسید

جوایز «اسب سیاه» و «نعل اسب» به «ملبورن» رسید

فیلم سینمایی «ملبورن» ساخته نیما جاویدی در ادامه حضور بین المللی خود موفق به كسب جایزه اصلی «اسب سیاه» و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران با عنوان «نعل اسب» در فستیوال «آرس» لهستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم پایانی پنجمین دوره فستیوال «آرس» لهستان شب گذشته پنج مهر ماه در سالن سینما ریالتوی شهر كاتوویتس برگزار شد و فیلم «ملبورن» جوایز اصلی این فستیوال را دریافت کرد. این فیلم سینمایی موفق به كسب جایزه اصلی این جشنواره که «اسب سیاه» نام دارد و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران با عنوان «نعل اسب» شد.

جوایز فستیوال آرس

سایت این فستیوال اروپایی دلیل اهدای جایزه اصلی فستیوال به این فیلم ایرانی را چنین عنوان كرده است: «به خاطر داستان پردازی ظریف و موشكافانه، ارایه روایتی چند بعدی، بیان صادقانه و كاربردی به كمک پرداخت شخصیت و در نهایت درگیر كردن تماشاگران در معمایی اخلاقی و پیچیده، آن هم بدون زیاده گویی و درشت نمایی»

این دوازدهمین جایزه بین المللی «ملبورن» بعد از هرم طلایی بهترین فیلم از فستیوال قاهره، اسب آلومینیومی بهترین فیلمنامه و تقدیر ویژه بهترین فیلمبرداری از فستیوال استكهلم، آستور نقره ای بهترین بازیگر زن از فستیوال ماردل پلاتا، جایزه بهترین فیلمنامه از آكادمی سینمایی آسیا پاسفیک، جوایز بهترین كارگردانی، فیلمنامه و بهترین فیلم از نگاه داوران جوان از فستیوال گیخون و... است.

«ملبورن» كه منتخب ٤ فستیوال الف از ٤ قاره دنیاست، حضور بین المللی خود را از فستیوتل ونیز و به عنوان فیلم افتتاحیه هفته منتقدان این فستیوال آغاز كرده است.

جوایز فستیوال آرس

این فیلم ایرانی كه سال گذشته با دوبله ایتالیایی در سینماهای ایتالیا اكران شد ماه گذشته اكران عمومی خود را در یونان نیز آغاز كرد و قرارداد اكرانش برای نمایش عمومی در كشورهای سوئد و ژاپن نیز به ثبت رسیده است.

این فیلم سینمایی كه زمستان سال گذشته در سینماهای ایران روی پرده رفت، توانست با فروشی نزدیک به ١/٥ میلیارد به كار خود در اكران داخلی پایان دهد. نیما جاویدی كه هفته گذشته برای حضور در فستیوال اوراسیا به آلماتی رفته بود در مراسم اهدای جوایز فستیوال «آرس» حضور نداشت. پخش بین الملل این فیلم به عهده محمد اطبایی است.

کد خبر 2926394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha