۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۸

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان:

​یک تن محموله چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف و ضبط شد

​یک تن محموله چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف و ضبط شد

شاهرود - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کشف و ضبط یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم چوب درخت تاغ از کامیونت متخلف در شاهرود خبر داد.

‌سرهنگ پاسدار عباسعلی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به کیفیت دستگیری فرد خاطی در مقوله قاچاق چوب، بیان داشت: یک دستگاه کامیونت خاور که یکهزار و ۲۰۰ کیلو گرم چوب قاچاق از نوع گیاه تاغ به همراه داشت با هوشیاری ماموران ناجای پاسگاه شهید نوری شاهرود توقیف و ضبط شد.

وی افزود: این محموله قاچاق از روستای امیر آباد شهرستان کاشمر به مقصد تهران در حال حرکت بود که در شهرستان شاهرود به چنگ قانون افتاد همچنین درباره محموله قاچاق چوب تاغ نیز باید گفت، این فرد متخلف پس از تنظیم صورت جلسه به منظور پیگیری های قانونی، تحویل یگان حفاظت منابع طبیعی شاهرود شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان همچنین تاکید کرد: پس از تحقیقات بعمل آمده از راننده خودرو، و با توجه به مواد ۴۸ و ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل هاو مراتع کشور، که حمل چوب گیاه تاغ را مصداق جرم می داند و با تحقیق کامل و تنظیم پرونده، متهم برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.

رحیمی افزود: در سال جاری چندین محموله قاچاق چوب و ذغال تاغ با همکاری و تعامل بسیار خوب و ارزشمند پرسنل نیروی انتظامی در شهرستانهای شاهرود و میامی کشف شده، که تمام محموله ها طبق اعترافات مجرمان، از شهرستان های استان خراسان رضوی تهیه، بارگیری و به مقصد تهران در حرکت بوده اند.

وی همچنین بیان داشت: این کشفیات جز در سایه تعامل خوب بین ماموران یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی شهرستان های شاهرود و میامی و همچنین پرسنل پر تلاش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در پاسگاه شهید نوری شاهرود محقق نمی شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان ضمن بیان اینکه با تلاش خوب همکاران در یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان های دامغان، میامی و شاهرود در سال جاری، محموله های قابل توجهی از چوب های جنگلی قاچاق کشف شده است، گفت: معرفی مجرمان به دستگاه قضایی و برخوردهای مناسب با آنها، دلگرمی پرسنل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان را فراهم می کند.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به استقبال خوبی که مردم استان سمنان از شماره چهار رقمی ۱۵۰۴ گزارش این قبیل تخلفات داشته اند، تقاضا می شود چنانچه هرگونه اطلاع از تصرفات و تخریب زمین و مراتع و جنگل دارند، مراتب را سریعا به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی درمیان بگذارند.

کد خبر 2927849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha