۸ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان:

خط ۲ مترو اصفهان از میدان نقش جهان عبور نمی‌کند

خط ۲ مترو اصفهان از میدان نقش جهان عبور نمی‌کند

اصفهان - مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: برخلاف برخی صحبتها با احتمال ۹۹ درصد خط دو متروی اصفهان از زیر میدان نقش جهان عبور نخواهد کرد.

فریدون الهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صحبت برخی مسئولان در ارتباط با احتمال بیش از ۹۰ درصدی عبور خط دوم مترو از زیر میدان نقش جهان اظهار داشت: این مطلب صحیح نیست و با یقین می ‌گویم که اتفاقا به احتمال ۹۹ درصد این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به آخرین نظر یونسکو در این ارتباط افزود: طبیعی است که هرگونه اتفاقی که در عرصه و حریم های آثار ثبت شده جهانی رخ می دهد باید به این سازمان گزارش شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: در این راستا هرگونه ملاحظات و نظرات درباره این طرح باید به سازمان میراث فرهنگی ارجاع شود چراکه این سازمان به عنوان متولی و مرجع صلاحیت‌دار در این موضوع از طرف یونسکو معرفی شده است.

وی ادامه داد: این مسئله بسیار حساس است و بر این اساس کارشناسان و برخی از مسئولان مدیریت شهری نیز معتقدند که بهتر است مترو از میدان نقش جهان رد نشود.

الهیاری گفت: هماهنگی‌های خوبی با شهرداری در این ارتباط انجام شده است و مصوباتی خوبی نیز در شورای فنی سازمان در حال تدوین و تصویب است که به محض نهایی شدن اطلا‌ع‌رسانی می‌شود.

رهایی تپه‌های سیلک از بحران در انتظار آزادسازی عرصه و حریم

وی همچنین درباره آخرین تحولات درباره تپه‌های باستانی سیلک ابراز داشت: مهم‌ترین مشکل این تپه‌ها بحث تصرفات حریم درجه یک و عرصه تپه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان اضافه کرد: بر این اساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریز‌های خوبی در سطح ملی و استانی برای آزادسازی حریم این تپه‌ها انجام شده که به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده اما نتایج قطعی حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های خوب برای آزادسازی ۱۰۲ هکتار عرصه و حریم تپه‌های سیلک، امیدواریم با اجرایی شدن این طرح به زودی تپه‌های سیلک از بحران رهایی پیدا ‌کند.

کد خبر 2928069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha